Wie ontwerpt al die horloges?

Elk jaar komen er weer meer horloges bij. Zoals in elke branche moet er ieder seizoen een nieuwe collectie of een aanpassing op de huidige collectie komen en dat gaat maar door. Nou vroeg ik mij af hoe dit werkt. Hebben de meeste merken hun eigen ontwerp afdeling, zijn er beroemde ontwerpers die voor meerdere merken werken of wordt er ook met externe vormgevers en technici ontwikkeld? Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het reilen en zeilen van een gevestigd merk.

Cheers,
Chiel

2 likes

Bij auto’s zie je vaak dat de naam van de ontwerper er op komt bij een special edition of iets.

1 like

Reilen en zeilen.

De grote merken hebben zelf een ontwerpteam lijkt me. Een gevestigd merk hoeft het toch niet bij ontwerpbureaus te zoeken.

2 likes

Auto correctje, gewijzigd

1 like

Google de naam “Gerard Genta” eens. Bij Rolex schijnt er een heel team te zitten. Die denken een heel jaar na, over een nieuwe kleur besel :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Tja. @Drebin heeft denk ik wel gewoon een punt. Even los van het merk wat hij noemt [waar ik overigens ook als eerste aan dacht, ja sorry… ze jatten nu eenmaal best wel veel uiterlijkheden] zijn er best wel veel merken die geen eigen fantasie hebben en alleen maar kijken naar de ‘grote jongens’ die iedereen om de pols wil en dan met vooral het merk wat op olex eindigt. Zo lang er een markt is, …etc. :wink:

4 likes

Ik ken eigenlijk maar twee namen die met ontwerp van horloges van doen hebben, Giugiaro Design (o.a. Seiko en ander industrieel ontwerp) en meneer Ikuo Tokunaga (Seiko professioneel duikgereedschap).
beide heel verschillend qua insteek en presentatie.

2 likes

Studio Berlin is de ontwerpstudio van Nomos

1 like

Waar is je post @Drebin :joy:

2 likes

Die post waarin @Drebin schrijft dat Steinhart het ontwerp ‘leent’ van Rolex. Bedoel je die? Ja, waar is die eigenlijk gebleven? Stond er iets raars in ofzo… :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wel zijn volgens mij enkele modellen ontworpen ism auto en motormerken.
De Tudor blackrider bijv ism Ducati.

1 like