Wie van de drie?

Ik zou graag een mening willen vragen aan jullie.
Mijn oog is gevallen op deze drie modellen:

Wat vinden jullie van deze drie horloge’s

1: Zeno Magellano Chrono staal/leer

2: Hamilton khaki navy auto gmt dual & world time

3: Marcello c tridente

ben benieuwd!!

Groetjes

Roger

Voor mij valt de Hamilton als eerste af. De Zeno vind ik wel mooi, de Marcello C ook, dat is een horloge (en band) met een geweldige kwaliteit, alleen die naam he, klinkt nog steeds wat ranzig in mijn oren, ook al draag ik regelmatig een Nettuno 3… Ik kies voor de Zeno…

Ik kies voor het eerste horloge…de Zeno!

Nog steeds veel plezier van de 104?

Groeten Jörgen

Hoewel ik zelf een Zeno heb zou ik kiezen voor de Hamilton. Puur om het uiterlijk, ik vind het een heel mooie klok.
De Zeno zou dus tweede keus zijn en als laatste de Marcello, of eigenlijk, die kies ik helemaal niet. Vind ik dan weer niets aan.

Wat is voor jou de overweging geweest om juist deze drie te selecteren en wat vind je belangrijk aan een horloge?

Kiezen uit 3 rip-offs.

Ondanks de “cheesie” naam: De MarcelloC.

De zeno heb ik inmiddels van een aantal merken gezien en dat maakt de zeno tot een plakkertje. Niets mis mee, maar dan toch liever de “MarC”

De hamilton heb ik nog nooit in het echt gezien. Werken alle schijven en kronen van deze klok ? Wel leuk, maar niet helemaal.

Ik zou op uiterlijk de Zeno kiezen.

De MarcelloC valt voor mij persoonlijk af omdat ik een rare naam vind.

De hamilton vind ik wel mooi, maar niet speciaal.

Beste Roger,

Ik zou die eerste kopen, want de tweede is een Jaeger MC Memovox en de derde een Rolex GMT-master.
De eerste heeft trouwens wel wat weg van een Van der Gang, toch maar die dan.

Mvg,

Ed

Ik zou voor de ZENO gaan.
Reden duidelijk, matte kast.
Ik weet niet of dit n speciale naam heeft, maar de schuine buitenkant vd wijzerplaat spreekt mij ook aan.
Wat is de plus/minus prijs?

De naam ZENO vindt ik ook niet geweldig, what’s in a name.

Specs:

Magellano Chronograph Silver
Large Vintage Timekeeper Bicompax Chronograph

Functions
indication: hours, minutes and date
stopwatch (60sec, 30min, 12hour), accumulated elapsed time

Case
diameter 42.5mm - thickness 14mm
316L stainless steel (polished), solid case back, double protected crown, 2 fine push buttons
water resistant to 50m/165feet, shock resistant, antimagnetic
(tested for DIN 8308, DIN 8310, DIN 8309)

Movement
Valjoux 7750 Bicompax - high quality Swiss Made self winding
Chronograph with quick-set date
25 jewels, 28´800 vibrations per hour, Incabloc anti-shock system, antimagnetic, Nivaflex 1 spring, heavy metal ball bearing rotor, -42hours power reserve, tight tolerance of adjustment, initial production since 1977

Glass
hardened mineral crystal (flat)

Dial
-e2 silver (white) or -c1 black dial with polished Arabic numerals and advanced lllumination hands

Band
black padded genuine leather strap, engraved stainless steel buckle, strap width 22mm

Options

  • different leather straps and stainless steel bracelets available
  • optional sapphire crystal

De Zeno, vind ik anders net zo goed een rip-off van IWC.

Roger,

Eigenlijk vindt ik dit klokkie nog mooier… maar dat vraag je niet.

Godat 1 Grande Date Winder
Vintage Timekeeper (big date indication)

case
diameter 42.5mm - thickness 12mm
316L stainless steel, triblock construction, polished, plane bezel ring, screw-in exposition back (skeleton), double protected pilot crown, water resist (protected), shock resistant, antimagnetic (tested for DIN 8308, DIN 8310, DIN 8309)

Movement
High Quality fine decorated Swiss-Made Mechanical/Manual Hand Winding - Unitas 6498 - big date indication (no quick-set), 17 Jewels, Swiss lever escapement, Shock-resistant, Incabloc, Antimagnetic, 18´000 Vibrations Per Hour. Approximate power reserve of 48 to 55 hours with full winding, adjusted in 5 positions

Glass
scratch resistant sapphire crystal (flat)

Dial
decorated silver-gray metal (matt), blue marks (inlaid), printed indications, advanced lllumination hands

Band
black padded genuine leather strap, engraved stainless steel buckle, strap width 22mm

Options

  • different leather straps available - sapphire crystal

http://www.zeno-watch.ch/en/uhren.html

Abe Schreef:

Hoewel ik zelf een Zeno heb zou ik kiezen voor de
Hamilton. Puur om het uiterlijk, ik vind het een
heel mooie klok.
De Zeno zou dus tweede keus zijn en als laatste de
Marcello, of eigenlijk, die kies ik helemaal niet.
Vind ik dan weer niets aan.

Wat is voor jou de overweging geweest om juist
deze drie te selecteren en wat vind je belangrijk
aan een horloge?

De rede dat ik deze drie gekozen heb is dat ik deze drie modellen erg mooi vind!! en misschien in me achterhoofd wetend dat ik geen Van der gang of een Rolex of een Jaeger kan betalen!!
Eens per 2a3 jaar kan ik (misschien met een beetje mazzel!!) een mooie horloge kopen, en dan bedoel ik wel een Omega of een Oris chrono. (om maar iets te noemen )
Tussen de maanden door (als het mee zit) kan ik wel eens een leuk modelletje bij mijn collectie toe voegen, maar een Van der Gang, helaas! hoe graag ik ook wil!!
Zit met een zieken moeder die ik elke dag verzorg, en dat al een paar jaar, (doe ik met veel liefde!!) daar gaat een hoop geld in zitten,! dit is mijn leven.
Om toch een mooi model in mijn bezit te kunnen komen zijn deze drie door mijn genoemde misschien wel en mooi alternatief! om zo toch een beetje een Van der Gang gevoel te krijgen!!
Wat ik belangrijk vind van een horloge, ik moet hem mooi vinden en kunnen betalen!! mijn voorkeur gaat wel uit naar automaat.
Mijn droom horloge is toch wel een Van der Gang!!!
Hoop dat ik zo een beetje jou vraag heb beantwoord!

Groetjes

Roger

jazeker!!! Jorgen, durf hem niet veel om te doen, bang dat hij beschadigt :slight_smile:

Even een ouder topic omhoog halen, maar ik zag in de startpost die Hamilton dual time staan. Ik vind deze ook erg mooi, maar wordt dat merk wel verkocht op het Europese vasteland, of ben je op importeren uit de USA aangewezen?

De Zeno

Ik zou voor de Hamilton gaan…

In België zitten meerdere dealers