Wie van de Drie?

mcfr Schreef:

No date natuurlijk. Die datum haalt de balans uit
de wijzerplaat.

Zoals zo overduidelijk op de ML :wink:

Klopt, alhoewel het me op de 6 minder stoort dan op de 3

BobT Schreef:

Klopt, alhoewel het me op de 6 minder stoort dan
op de 3

Klopt, de wijzerplaats wordt daar in ieder geval symmetrisch door.
Maar ik vind zelf een datum op een duiker ietwat onzinnig, is het echt nodig te kunnen zien, hoeveel dagen je al onder water bent :wink: ?

Maar dan kijk ik liever naar een open 6, de datum ie ikin outlook of mijn tlefoon

jantje.vlaam Schreef:

De Pleamar is inderdaad schaars, degene die hem
gekocht hebben doen hem niet snel weg. Thieuster
daargelaten en die is inderdaad naar Marnix
gegaan. Die heb overigens niet weg gaat doen en
hem in de herfst weer gaat dragen.

Klikspaan! :wink:

Maar idd, met zn donkere rood bruine band vind ik em meer een herfstlook hebben.
Hoewel met een nato band ofzo in dezelfde kleuren als de indexen, zou ie best n leuke zomerklok kunnen zijn.

Goeie keus. De legend diver vind ik wel een klassieker. Heel herkenbaar longines met die wijzers.
Met of zonder datumā€¦ zonder vind ik mooier. Met praktischer. Is maar of je zonder zou kunnen/willen.

Misschien dat ik em ook ooit neem. Want hoe mooi ik de pleamar ook vind, ik vind t wel jammer dat ie geen compressor kast heeft. Maar eigenlijk weet ik niet of de huidige legend divers dat wel zijn. Weet iemand dit?

Stuit ik net op nummer 4.

http://www.chrono24.nl/wylervetta/vetta-escafante-divers-watch-2-crown-like-longines-legend--id2104187.htm?query=Longines+legend+diver&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

jantje.vlaam Schreef:

Stuit ik net op nummer 4.

http://www.chrono24.nl/wylervetta/vetta-escafante-
divers-watch-2-crown-like-longines-legendā€“id21041
87.htm?query=Longines+legend+diver&dosearch=true&s
earchexplain=1&resultview=list&goal_suggest=1&dose
arch=true&urlSubpath=/search/index.htm

http://cdn.chrono24.com/images/uhren/images_87/s1/
2104187_s.jpg

Och, je hebt nog een half jaartje om je lekker te oriƫnteren.

Zal wel aan het tijdstip liggen, maar ik volg deze zin even niet.
ā€œBack in the day, the price was about 60% of the Longines, this one is offered for half the price.ā€ Vraagprijs is nu 2650 euro. :S

Ik zou zeker voor de Longines gaan! Maar goed ik heb er zelf net eentje besteld dus verwacht niet te veel neutraliteit van mijn kant :slight_smile:

Succes met het maken van de keuze!

Mooie horloges allemaal, zie hier voor meer informatie!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,316653,316985#msg-316985

Dat klopt nog steeds, het jaren 60 exemplaar van de Longines is zeldzaam en doet rond de 4000 - 8000 tegenwoordig.

http://www.chrono24.com/en/longines/legend-diver--id2363964.htm?query=longines+legend+diver&suchen=Search&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Toplink!!!

Die ga ik vanavond even uitpluizen.

Maar wie is nu de originele maker van dit horloge? Is dat Longines, LIN of een ander? Maakte die fabrikant alleen de behuizing en een voorbeeld voor dial en ring of hebben ze ā€œtoevalligā€ allemaal hetzelfde gemaakt?

Wat een keuze ineens, als je gaat googlen op super compressor, dan krijg je wel tien verschillende merken met ā€œhetzelfdeā€ horloge. Het wordt er niet gemakkelijker op. Ga ik voor vintage of een van de remakes en dat zal dan een gebruikte Longines worden.

jantje.vlaam Schreef:

Wat een keuze ineens, als je gaat googlen op super
compressor, dan krijg je wel tien verschillende
merken met ā€œhetzelfdeā€ horloge. Het wordt er niet
gemakkelijker op. Ga ik voor vintage of een van de
remakes en dat zal dan een gebruikte Longines
worden.

Je hebt nog ruimschoots de tijd voordat je een keuze ā€œmoetā€ maken. Ik zou rustig rondkijken en nadenken wat voor jou van belang is. De prijs, historisch verantwoord, de mooiste, etc.

Ja, ga er nog eens rustig over nadenken. In de vintage reeks zijn ze verkrijgbaar voor een 200 euro voor de Orient King Diver en oplopend tot enkele duizenden voor een oude JLC of longines. Vintage is leuk, maar een redelijk nieuw horloge is ook wel eens fijn. Maar dan moet het wel de Longines Legend Diver no date zijn voor een 1000 - 1100.

jantje.vlaam Schreef:

Ja, ga er nog eens rustig over nadenken. In de
vintage reeks zijn ze verkrijgbaar voor een 200
euro voor de Orient King Diver en oplopend tot
enkele duizenden voor een oude JLC of longines.
Vintage is leuk, maar een redelijk nieuw horloge
is ook wel eens fijn. Maar dan moet het wel de
Longines Legend Diver no date zijn voor een 1000 -
1100.

volgens mij ben je dr eigenlijk wel uit dat t de legend wordt, maar laat je je verlekkeren door al t andere moois. maar als puntje bij paaltje komt over een half jaartjeā€¦

misschien n idee om alle modellen incl merken hier es naast elkaar te zetten. 5 a 6 heb je zo te zien al binnen.

Gebaseerd op deze fotoā€™s zou ik voor de Longines gaan. Sowieso vind ik de ML overpriced t.o.v. van de andere 2, maar de Longines vind ik gewoon het strakst en het mooist.

Kwam net deze 2 Mido Multiforts tegen.
Voor rond de ā‚¬950 ook niet gek.

Nog steeds blijf ik de Longines het mooiste vinden, maar de onderste van deze 2 Midoā€™s heeft ook wel wat.

Gewoon voor de Longines gaan zou ik zeggen.
Geniet er zelf ook dagelijks van, de perfecte Daily Beater (tu)

Ja, dat zal hem ook gaan worden, ik zoek er een voor rond de 1000 euro.