Wie van de Drie?

Vroeger, toen men nog “leuke” programma’s maakten moesten de panelleden al een afgewogen keuze maken. Nu leg ik jullie er een voor.

Al browsend op WUS zal ik een Pleamar horloge. Na het Googlen kwam ik er achter dat dit een Forum special uit Spanje was (en een tip voor 2014).

Na nog meer zoeken kwam ik er achter dat deze wel heel erg veel lijkt op de Longines Legend Diver die in je jaren 60 gemaakt is en enkele jaren geleden een reissue had.

Zit ik vandaag bij de kapper in een blaadje te lezen zie ik daar een Maurice Lacrois Pontos S diver.

Ja, nu ben ik het een beetje kwijt.

Graag jullie tips voor mijn volgende Diver. (kan ik eindelijk weer eens voor een hogere klasse gaan sparen).

als ik nog variaties van dit horloge gemist heb hoor ik het graag (mag met foto’s)

Ik zou voor de Maurice Lacroix gaat, puur op uiterlijk op deze foto’s. Die lijkt mij het meest in balans en rode accenten zijn mooi. Maar je zou ze in het echt moeten kunnen vergelijken. Succes met de keuze.

Altijd leuk, een horloge uitkiezen! Maar ook wel moeilijk, zo heb ik ook onlangs nog ondervonden.:slight_smile:

Maar nu, vooropgesteld dat ik niet zo’n fan ben van ‘bezels achter glas’ (hoe heet dat ook alweer?), vind ik de Legend Diver toch het mooist. Blijft natuurlijk heel persoonlijk en zou idd zeker in het echt gaan zien en omdoen, voordat je beslist.

Veel succes met je keuze! En we horen en zien 't wel!

jantje.vlaam Schreef:

Vroeger, toen men nog “leuke” programma’s maakten
moesten de panelleden al een afgewogen keuze
maken. Nu leg ik jullie er een voor.

Al browsend op WUS zal ik een Pleamar horloge. Na
het Googlen kwam ik er achter dat dit een Forum
special uit Spanje was (en een tip voor 2014).

Na nog meer zoeken kwam ik er achter dat deze wel
heel erg veel lijkt op de Longines Legend Diver
die in je jaren 60 gemaakt is en enkele jaren
geleden een reissue had.

Zit ik vandaag bij de kapper in een blaadje te
lezen zie ik daar een Maurice Lacrois Pontos S
diver.

Ja, nu ben ik het een beetje kwijt.

Graag jullie tips voor mijn volgende Diver. (kan
ik eindelijk weer eens voor een hogere klasse gaan
sparen).

http://1.bp.blogspot.com/_eAZMZQV5eiE/TMAJWvZsbfI/
AAAAAAAAMEI/sPT09ol4DXc/s400/PleAmaR+00.jpg

http://static.squarespace.com/static/4fa14d3ce4b08
a53fa26468e/517fe371e4b01d30b4a0da53/517fe371e4b00
cbd5d99950d/1367335809234/BPB_0134.jpg

http://uhrforum.de/attachments/4772d1281006683-juw
elier-belting-longines-legend-diver-watch-img_1101
.jpg

als ik nog variaties van dit horloge gemist heb
hoor ik het graag (mag met foto’s)

Puur op de looks zou ik voor de Maurice Lacroix gaan. Of de Pleamar, ook niet verkeerd. Vind de Longines op deze foto niet zo mooi. Beetje uit balans.
Succes!

Ga je dan ook maar eens verdiepen in de prijs en beschikbaarheid:

Pleamar: wordt zelden aangeboden en als het gebeurt is het internationaal en is ie eigenlijk altijd heel snel weg. Begin juli stond er een op WUS voor $ 595,00, dezelfde dag verkocht voor de vraagprijs. Opletten dus…:). Marnix.moed heeft er eentje, heel misschien…
Longines; mooi, erg mooi, zeker zonder datum maar juist die is bijna niet meer te krijgen en is een stuk duurder, nieuw rond € 1,500,-, gebruik vind je ze rond € 1.300,00, er staat er nu eentje op omegaforums.net.
Maurice Lacroix: Ik vind de wijzers niet passen bij de rest van het ontwerp, te hoekig en modern. Maar het grootste probleem is de prijs…retailprijs is namelijk $ 3.000,00 als ie in oktober wordt gelanceerd en dat is erg veel geld voor een horloge met een Selitta SW200 uurwerk erin, wat een clone is van de overbekende ETA 2824-2.

Een goedkoop alternatief is de Magrette Regatarre 2011, erg mooie en fijne klok

Eric

EricPP Schreef:

Ga je dan ook maar eens verdiepen in de prijs en
beschikbaarheid:

Pleamar: wordt zelden aangeboden en als het
gebeurt is het internationaal en is ie eigenlijk
altijd heel snel weg. Begin juli stond er een op
WUS voor $ 595,00, dezelfde dag verkocht voor de
vraagprijs. Opletten dus…:). Marnix.moed
heeft er eentje, heel misschien…
Longines; mooi, erg mooi, zeker zonder datum maar
juist die is bijna niet meer te krijgen en is een
stuk duurder, nieuw rond € 1,500,-, gebruik vind
je ze rond € 1.300,00, er staat er nu eentje op
omegaforums.net.
Maurice Lacroix: Ik vind de wijzers niet passen
bij de rest van het ontwerp, te hoekig en modern.
Maar het grootste probleem is de
prijs…retailprijs is namelijk $ 3.000,00 als
ie in oktober wordt gelanceerd en dat is erg veel
geld voor een horloge met een Selitta SW200
uurwerk erin, wat een clone is van de overbekende
ETA 2824-2.

Een goedkoop alternatief is de Magrette Regatarre
2011, erg mooie en fijne klok

http://i658.photobucket.com/albums/uu306/EricPePa/
Magrette/CD7CF541-9F87-42F7-8F95-5484FC4218B0-7581
-0000081DEFC9E8D6.jpg

Eric

De Pleamar is inderdaad schaars, degene die hem gekocht hebben doen hem niet snel weg. Thieuster daargelaten en die is inderdaad naar Marnix gegaan. Die heb overigens niet weg gaat doen en hem in de herfst weer gaat dragen.

De Maurice Lacroix is inderdaad de duurste van de 3. Maar in Duitsland wordt hij al aangeboden voor €1970,00. Een hoop geld inderdaad.

In Duitsland wordt een tweedehands Longines rond de € 1000,00 verhandeld, zelfs een paar er onder. Gezien het prijsverschil tussen de 3 neig ik zelf naar de Longines, dat is toch het “origineel” van de drie.

Alternatieven zoek ik niet echt tenzij ze duidelijk op de Longines gebaseerd zijn. Een klassieker met interne bezel heb ik al, de Rado Captain Cook.

Pontos Diver S is de mooiste zonder enige twijfel!(tu)

Heb hem in real life gezien zoals ook de Legend Diver.

Pleamar ken ik alleen van foto’s.

Pontus dus wat mij betreft.

Succes met je keuze!

Groeten.

Noël.

Vind de prijsverschillen dusdanig groot, dat de Pleamar absoluut mijn voorkeur heeft.

Heb overigens laatst net naast een Legend diver gevist via MP, die voor een zeer scceptabel bedrag van eigensar wisselde.

Het merk ML wordt overigens vis Ebay regelmatig aangeboden voor een veel lagere dan de adviesprijs. Iets om te onthouden lijkt me.

De Pleamar als HF limited, ik heb het al vaker geopperd :slight_smile:

Alle drie mooie horloges. Zelf vind ik de Longines het mooieste ;):wink:

Jeroen Hopstaken uploaded this image to

Of wie van de 4:
http://www.crepaswatches.com/crbst_23.html

Ik zou ze in het echt willen zien om een keuze te maken. Van de foto vind ik de kleur van de indices en de binnering van de Marice het mooist.

Ik zou meer onderzoek willen doen naar de origine van het model en eventueel kiezen voor het merk dat dan Origineel is.

Nee, dat is geen vierde keuze. Weliswaar een mooi horloge, maar die lijkt op de meeste van mijn duikers.

Dat is volgens mij de Longines, dit is een reissue van hun duiker uit de jaren 60.

Als de keuze uit deze drie is kan ik er maar 1 kiezen aangezien ik hem zelf heb.

En hier een foto van het origineel naast de re-issue

Mijn keus: de Longines. Geslaagde heruitgave.

Ik was er eigenlijk al een beetje uit maar zocht nog wat tips en het zal inderdaad die Longines worden. Klassiek model in een remake van de originele maker. Die Pleamar is voor mij te duur voor een “hommage”, zoiets zou € 350,00 mogen kosten. De Maurice Lacroix ook al zal die nog goedkoper gaan worden blijft toch een hommage naar een ander merk ook al is hun bovenste knop mooier en zijn de indexen mooier. Maar een reissue van het origineel met een open 6 en een open 9 is dan toch wel te prefereren.

Ik verwacht hem in Duitsland zo rond de 1000,00 te kunnen kopen, dat zijn daar redelijk gangbare prijzen. Deze ga ik niet buiten Europa halen ivm de taxes en verzendkosten. Wellicht maak ik er een tripje Duitsland van. Eerst maar eens gaan sparen want mijn horlogepotje is ingeteerd. Ik wilde dit jaar maar 1 horloge gaan kopen en dat zou de Steinhart/Aramar Arctic Ocean woren. Daar is inmiddels al een Rado Voyager bij gekomen en voor de fun een Rawlings. Maar in januari gaat hij er komen (een en ander afhankelijk van de economie natuurlijk).
Iets te vroeg nog voor een gezocht topic.

Nu dan nog de vraag of het een date of no date moet worden. Mijn voorkeur gaat uit naar de no date, maar die zijn schaarser. Over 5-6 maanden ga ik zoeken.

Longines!

No doubt about it: no date it is!

No date!!!

No date natuurlijk. Die datum haalt de balans uit de wijzerplaat.