Wie van de drie?

Goedemorgen!

Mijn Prometheus Poseidon gaat mijn pols verlaten zodat ik weer iets anders kan gaan dragen. Maarrrrrrrr…ik twijfel eigenlijk tussen 3 duikers.
Ik heb contact gehad met een forumlid over een Seiko Skx007. Ik kijk eigenlijk al heel lang naar deze Seiko. Maar nu twijfel ik tussen:
-Karlskrona Baltic Shield
-Borealis Sniper Scout
-En dus de skx007

Groet Elmar van H.

Wie heeft er ervaringen, tips of ideeën over deze divers?

1 like

Ik kan alleen zeggen dat de Seiko erg veel waar voor je geld is…is en blijft een topper in het lagere segment…

Succes met de keuze !

2 likes

de SKX lijkt me voor “dagelijks” wat beter inzetbaar zonder dat iedereen zich afvraagt of je straks een scheepswrak gaat opduiken, de anderen zijn wat unieker maar wat lomper .

4 likes

:smile:
Daar maak ik me niet zo druk over. Het formaat vind ik bij alle drie prima. Wellicht heeft iemand ervaring met de Sniper en/of de Baltic Shield. Ik ben al overtuigd van de kwaliteit en de looks van de skx007 :wink:

De Seiko.

Al is de foto die je post niet van de SKX007.

1 like

Niet? :blush: Ik zocht op skx007, en dacht dat dit alleen een andere bracelet was dan de originele.
Welke Seiko is het dan?

Zou voor mij een no-brainer zijn.

De karlskrona is erg mooi en degelijk, alleen een flink gat tussen de lugs en kast waardoor het horloge eigenlijk alleen mooi staat op een nato.
Bij de SKX007 drukken de crown guards in mijn pols :stuck_out_tongue:

Makkie. 007. Ook qua draagcomfort. Verder natuurlijk mooi design, goede lume en top afwerking voor deze prijsklasse.

Check de review van Hodinkee https://www.hodinkee.com/articles/the-seiko-skx007-divers-watch

Onderstaand vast wat plaatjes uit die review.

Oh en mocht je wat meer kleur in je duikersleven willen dan is de 009 een aanrader. #heppumzellufook

4 likes

Iets minder vaak naar de MacDonalds en klaar ben je

8 likes

Thanks. Mooie tips! Toch vraag ik me af of de voorkeur voor de skx007 ook niet een klein beetje de danken is aannde onbekendheid van de andere twee. Maar ik vind de 007 absoluut ook zéér aantrekkelijk.

In mijn geval niet want ik ken die twee ook. Borealis heeft niet mijn voorkeur door hommage ingrediënt en al helemaal wegens het formaat (44mm diameter, 52mm lug to lug, 24mm bandaanzet).

Die Karlskrona is op zich wel leuk maar een beetje een allegaartje.

1 like

Onmogelijk. Mijn auto komt niet over de drempels bij de mcdrive :wink:

@ Elmarvanh
Eigenlijk wil je gewoon een Armida A1 :wink:

2 likes

Als je zo voor de “knobbel” draagt krijg je toch met elk horloge last van de kroon (guards)?

@Gisae:
Ja, prachtige klok zeg!! Maar ander budget ws?

1 like

De crown guard van de SKX loopt licht naar de pols toe met een vrij scherpe punt.

Price $349 incl shipping on rubber
Price $419 incl shipping on rubber and bracelet

Ik heb mijne via WUS van een Noor over genomen en er een strapcode super engineer II bij gekocht.

1 like

Ik zou voor de Karlskrona gaan.
Lekker eens iets anders.
Skx loopt half HF al mee…:zipper_mouth_face:

2 likes

True. Maar dan is een Speedy of Submariner dus ook geen optie meer voor je Igor?:wink:

2 likes

Uh nope!:sweat_smile:

2 likes

Dat is de ellende… Elke keer als ik in “het echie” weer een forumlid tegenkomt baal je dan keihard! :wink:

Ik zou overigens voor de Seiko gaan. Vind de andere niet mooi, te dik en te groot

2 likes

Keuzes maken wordt er niet makkelijker op, hahahaha. Maar goed, eerst nog even mijn Prometheus Poseidon verkopen/ruilen… :wink:

1 like