Wie van de forum-leden gebruiken ook echt een chronograaf?

Tijdens het koken en als de jongens fietsen / skaten / steppen / skelteren om wie het snelste is en zo.

Hetzelfde vraag ik me af bij duikers, en dan heb ik het nog niet over die onrealistische dieptes.

1 like

Countdown: parkeren

2 likes

Regelmatig als scheidsrechter. Voorkomt regelmatig discussies over de tijd.

Bij het schieten om de schutters elke 10 seconden te vertellen hoeveel tijd ze nog hebben.
Als het onweert om te meten hoever het weg is (telemeter)

4 likes

Bij incheckbalies en aanverwante geduldsintensieve gelegenheden klokken of mensen nou echt zo staan te trutten, of dat het aan mij ligt.

2 likes

Draaien met die hap!

7 likes

Ook ideaal om km te bereken en tijd / afstand rekensommetjes voor op de fiets :slight_smile: Le tour de Fries

1 like

Mijn beste,

Ja, ik gebruik de chrono functie als hulpmiddel bij het toedienen van mijn medicatie!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

De chronograaf gebruik ik altijd om de totale tijd te bepalen van verschillende muziekstukken voor een uitvoering. Na elk deel zet ik het even stil, om het nieuwe stuk klaar te zetten. Nadat alle stukken zijn gespeeld, zie ik op het horloge de totale speeltijd. De snelheidsmeter heb ik tot nu toe nog niet gebruikt

4 likes

Rondetijden heren, daar zijn ze voor gemaakt!

3 likes

Ik zou niet eens weten hoe het werkt. Misschien toch maar eens uitzoeken. :grinning:

1 like

Ik!

In de keuken! En als ik van 0 naar 100 optrek… :see_no_evil:

Gebruik in de keuken trouwens ook gewoon een duikring…

5 likes

Hahaha heb nog zo’n oude?

Wat ? Computer / oven / mevrouw ? :slight_smile:

4 likes

Hehe, vul jij maar in :joy:

1 like

bak jij nog op een houtvuur dan?

De oven van ons slaat automatisch uit/af…

3 likes

Bij het sporten als timer voor planks, of tijdens het koken gebruik ik hem vaak. Soms ook als ik ergens heenga en wil weten hoelang ik erover gedaan heb.

1 like

Als het forum traag is meet ik altijd hoe lang ik m’n adem in kan houden…:upside_down_face:

2 likes

Alles wat hier zo ongeveer genoemd is, behalve de zuurbaden en adem inhouden, dat vind ik echt niet prettig.

Daarenboven: de snelheid van verschillende routes vergelijken.

Overigens, countdown is al genoemd, dat gebruik ik zelf met sport heel veel (rusttijden/intervals). Maar dat is geen chronograaf. Zit op mijn G Shocks, bij mijn weten niet mechanisch verkrijgbaar. Memovoxen en Bellmatics vind ik geen countdown timer.

2 likes