Wie volgen we op Instagram m.b.t. horloges?

Ik vroeg me al af wie er achter het HF Instagram account zat!

En ook mijn insta account even hier posten: https://www.instagram.com/youngwatchenthousiast/
Bijna 230 volgers!!

1 like

Je hebt er bij mij nul, dat is gek.

1 like

Waarschijnlijk omdat jij mij geblokkeerd hebt :neutral_face:

1 like

Daar sla je de bal mis, het is niet omdat een account met bijvoorbeeld 20k volgers maar 500 likes heeft dat het automatisch ghost followers zijn… er zijn inderdaad accounts die de volgers kopen of dmv bots bekomen maar die blijven nooit lang hangen… instagram is slim :wink:

Instagram werkt met artificiële intelligentie. Op enkele seconden voor jouw post geplaatst wordt hebben zij al bepaald en geanalyseerd of dit iets is wat mensen zal trekken. Indien dit niet zo is = pech, en inderdaad maar een 400-500 likes van je volgers.

Om als voorbeeld mijn account te geven: ik heb lange tijd een pagina gehad in de “auto niche” . Deze opgebouwd vanaf 0 zonder bots etc… en die was succesvol mag ik wel zeggen. Tijdje geleden de pagina terug opgepakt en geswitched naar het posten en reposten van horloges ( ja i know het is reposten maar helaas brengt de ezel in de tuin op dit moment niet genoeg op om 10 klatsers te bezitten en maandelijks wat nieuws te kopen :sunglasses:) op dit moment een 3k volgers verloren… maar je moet er terug de schwung inbrengen. Je moet consistent zijn in je posten ( niet de ene dag 5 keer en dan enkele dagen niks) want dat vind instagram niet leuk en daar straffen ze je op af dat heet een shadowban en dan heb je hetzelfde voor dat je weinig of geen likes krijgt :sunglasses: dus als je volhoud en consistent bent kan iedereen zo’n pagina bouwen zonder fhost followers en likes te kopen.

Eens je weet hoe het werkt voor jouw pagina ben je vertrokken en is het kinderspel en lopen de volgers en likes vanzelf binnen.

Engagement rate zegt weinig of niets. Het is de kwaliteit die het hem doet. en de tijd dat iemand spendeerd op je pagina.

Hopelijk heb je er wat aan :ok_hand: (ik hang al wat jaren rond op instagram :sweat_smile: )

3 likes

Instagram slim? :joy:
Het algoritme is te stom om te poepen. Enige jaren terug was het een leuk platform om horlogeliefhebbers te volgen, nu is het een grote commerciële bende waarbij alleen dat algoritme nog maar belangrijk is.

2 likes

Je ziet dat activiteit werkt. Er zijn genoeg inspiratieloze accounts die het vooral moeten hebben van de kwantiteit. Telkens dezelfde content of “ re-gram” posts, behalve aantallen levert dat weinig op, die nummertjes zeggen dus weinig.

Gelukkig zijn er genoeg account met originele en inspirerende content, content waarbij je ziet dat er moeite en aandacht in is gestoken. Accounts zoals die van @Rolopalooza b.v.

Even los van alle aantallen vind ik het gaafste van Instagram om in contact te komen met liefhebbers over de hele wereld. Soms, heel soms krijg ik een berichtje van iemand die zegt dat ze een horloge hebben gekocht/willen kopen, mede door een foto van mij. Dat vind ik het grootste compliment dat ik kan krijgen.

5 likes

Dank voor je reactie.

Het spijt mij maar volgens mij zeggen we hetzelfde.
Dat je 3K followers kwijt raakt is omdat die waarschijnlijk niet zoveel met horloges hebben als met auto’s.

En als je kwalitatief goede Posts hebt dan krijg je meer likes, omdat je volgers het waarderen.

Het algoritme telt alles bij elkaar op. Het is niet of of.
Het is Idd consistent posten, kwaliteit, juiste tags Én of je een goed aantal likes krijgt (engagement).

1 like

Sorry, dit vind ik onzin.
Kijk b.v. naar de accounts van https://www.instagram.com/maxx_vdv/ of https://www.instagram.com/lar5erik/ die creëren iedere keer opnieuw prachtige content van vrijwel altijd dezelfde horloges.

Je hoeft echt niet iedere week een nieuw horloge te posten om origineel te zijn.

6 likes

Klopt wat je zegt. Maar het is nu eenmaal zo. Ja inderdaad het acc van @Rolopalooza is een parel en hoe het moet zijn. Maar niet iedereen heeft zo’n aantallen van klatsers in huis dat is nu gewoon zo :smile:

1 like

Ik volg alleen maar @Bwatched en @thewatchbrigade @rlc

:grin:

1 like

Dat is jouw mening… maar iemand anders wil niet elke dag dezelfde seiko, invicta enz. zien.

:kissing_heart:

2 likes

Ja?? Komt ie??

Je voelt m he. :sunglasses:

1 like

Probably hier al gepost, maar: Horological_dicktionary. Kapotgaan.

Een kleine selectie:

2 likes

Die van mij en 1.800 anderen :wink:

2 likes

Hehe. Je beschrijft het account wat ik volg van @rlc. The watch brigade.

:sunglasses:

I feel it!! :heart_eyes: :cucumber:

1 like

Sommige accounts maken echt foto’s om van te watertanden, schitterend vind ik dat.

Dit vind ik nog wel het leukste ervan.

5 likes