Wie volgen we op Instagram m.b.t. horloges?

Heb jullie maar in de lijstvorm verwerkt, houdt het een beetje overzichtelijk voor iedereen.

11 likes

Ik heb geen account maar wil wel even mijn wijsheden in dit topic spuien. Man man man man man. :confounded:

3 likes

Bedankt! Dat was mijn idee er ook bij :ok_hand:t2:

4 likes

Ach hemeltje, daar heb je Dr Dedain weer in de bocht. Timex, I’ll have you know, heeft een zeer aardige geschiedenis, en er zijn hier op het forum JLC fans te vinden die terecht respect op kunnen brengen voor een Q of Marlin.

Strela idem dito. Je kunt nog zo’n grote bakkes over de Speedy hebben, maar de Strela was al in de ruimte voordat Omega er ook maar op was gekomen om eens een doos sigaren aan de inkoopmiep bij NASA cadeau te doen. In 1964 en 1965, namelijk. Overigens de eerste bemande ruimtevluchten met een ingenieur aan boord, de eerste space walk en dus ook de eerste space watches.

Dan Tutima. Tutima is gewoon een GlashĂŒtter horlogeproducent a la Wempe, MĂŒhle, Nomos en Lange, en bestaat in de een of andere vorm sinds 1927. Tutima maakt prima dress watches en fliegers, en je kunt het absoluut geen shitters noemen.

Wenger is gewoon onderdeel van Victorinox en maakte al 120 jaar messen, en ofschoon het geen haute horologie is zou ik het zeker geen shitters noemen.

Tot slot Shinola. Dat was een geintje omdat ik de naam leuk vind. Evengoed leuk dat er weer ouderwets dingen in Detroit geproduceerd worden, ook al is het mijn smaak niet.

Tja, als “mee doen” betekent dat ik allerlei merken waar ik geen reet vanaf weet respectloos af moet gaan fakkelen, dan laat ik het liever even aan me voorbij gaan.

Tja, ik zou die kritiek van veel mensen met een glimlach accepteren, maar nou jij het zo zegt vrees ik dat het een schaterlach is geworden. :slight_smile: :kissing_heart:

8 likes

Spam ik mijn account ook maar weer even op deze zonnige maandag:

https://www.instagram.com/benelux_fortis_enthusiast/

1 like

Professor Fate hartelijk dank wederom voor het delen van uw wijsheden! Uw intellect is van onschatbare waarde hier op HF :pray:

Dat is dan wel zo makkelijk. Zie je gelijk wie ze allemaal wel of niet volgen op insta. Is de topictitel ineens het gewenste onderwerp. :sunglasses:

1 like

Hier sluit ik mij volledig bij aan! Mooi gesproken.

Zonder @Fate_Amenable_To_Change is het toch minder interessant op het forum.

:+1:

3 likes

Off topic maar Wenger maakt(e) idd aardige messen:

sc1

Wenger Champ (model van eind jaren '80). Goed gebruikt. Ligt in keukenla: vooral de schroevendraaiers en de kurkentrekker worden nog wel eens gebruikt (heeft studententijd overleefd als kwaliteitstest :grin: )

2 likes

Om heel concreet te worden: de Tornado-vliegers van de Luftwaffe werden sinds 1983 voorzien van een titanium Tutima ‘bund’ Chronograph. Mooi merk hoor :ok_hand:t2:

1 like

Deze Wenger is ook wel erg mooi, met Watch tools inside
afbeelding

1 like

Count me in! Watchin watches op insta!

Is hier zelfbediening :wink:

2 likes

https://instagram.com/horologyedc?utm_medium=copy_link

Mijn schaamteloze plug :wink:

1 like

Hey, je hebt de nieuwe James Bond Seamaster. Draag je hem veel?

Fotootje na de premiere van No Time to Die :slight_smile:

1 like

https://www.instagram.com/watchinwatches/

1 like

Het bereik op Instagram is bij mij om te huilen de laatste weken.

Heeft iemand van de influencers nog tips? @Rolopalooza, @RLC, @WatchWalker

Ja dat is bij mij ook sinds een paar maanden. Lijkt erop dat ze wat met het algoritme gedaan hebben.

1 like

Bij mij gaat t voor mijn doen juist weer goed. Op sommige posts blijft t doorgaan. 1 zelfs richting 1400 likes met 4600 volgers. Geen pijl op te trekken.

2 likes