Wie volgen we op Instagram m.b.t. horloges?

Ja. Ik dacht dat dit het was inderdaad.

Da’s k*t.
Een volg terug :blush:

1 like

Zie je dat vinkje enkel als je inlogt bij pc?

1 like

Ja klopt. Op de telefoon heb ik het niet kunnen vinden.

1 like

Hij zit niet op dit forum, maar zijn foto’s zijn geweldig. Deze foto is gewoon schandalig leuk met baby Yoda! Maar ja… ik vind Star Wars best wel leuk haha. Deze moest ik gewoon even delen met jullie delen.

7 likes

Klopt. volg hem ook al een tijdje.
Heerlijk en origineel.

1 like

https://instagram.com/watchdavid?utm_medium=copy_link

7 likes

Die man maakt erg mooie foto’s👍

1 like

Hele coole foto’s. Moet je geen krassen-OCD hebben…:rofl::see_no_evil:

1 like

Ja echt niet normaal. Mooiste foto’s van de MM300 die ik tot nu toe gezien heb. Maakt hebberig…

2 likes

Even een algemene vraag op het snijvlak van fotografie en instagram. Ik ben deze week begonnen met een horloge-insta om de fotos die ik maak wat breder te delen en in contact te komen met nog meer fanatiekelingen…

Wat mij opviel is dat er accounts zijn met niet-prof-fotograven die prachtige foto’s maken. Dan heb ik het niet over de scherpe wristshots met de iphone 13, maar over mooie foto’s in een studiosetting. Hobbiematig fotografeer ik regelmatig maar blijf het lastig vinden om mooie foto’s te maken zonder hinderlijke reflectering of spiegeling, m.a.w. de belichting en studieopstelling.

De nodige apparatuur heb ik (studioflitsers/lampen,macroobjectief, polarisatiefilters,etc.) kunnen jullie eens een voorbeeld laten zijn van jullie horlogefoto-studio-opstelling?

@RLC?

https://www.instagram.com/badbartwatch/

Hier alles zonder tentjes of dure fototoestellen…
Gewoon met de smartphone en af en toe wat bij lichten waar nodig…
( IG: racerke083 )

4 likes

Merk dat ik best veel van getoonde accounts (soms al geruime tijd) volg.

Ik heb enige tijd geleden besloten mijn account niet meer alleen voor horlogefoto’s te gebruiken en als ‘compromis’ alle niet-horloge-relateerde foto’s in zwart-wit te posten.

Mijn rugzakkenhobby heeft overigens wel een eigen account.

2 likes

In mijn ervaring zijn er twee methodes die “simpel” en betaalbaar zijn en mooi resultaat opleveren.

  1. Goed zonlicht en een moderne iPhone. De iPhone heeft echt een berg rekenkracht die algoritmisch een hoop goed kan poetsen.

  2. Macro lens op je SLR, een flitser en een wit plafond. Schiet je flits op het plafond en probeer meerdere hoeken want soms komt het licht direct in je glas of je achtergrond. Speel ook met wat A4tjes om het licht te corrigeren.

Dit is mijn Insta waar ik deze twee technieken veel gebruik: https://www.instagram.com/vintage.view/

3 likes

Klopt… ik doe alles met een iPhone Xs :grin:
Gebruik ook geen studio hulpmiddelen. Zou het wel willen, maar het geld gaat alleen op aan horloges :rofl:

2 likes

Mooie foto’s, volger erbij :ok_hand:t2:

1 like

Toch knap, het resultaat dat je bereikt met deze basic aanpak :muscle:t2:

1 like

Behalve dit gebruik ik geen hulpmiddelen, mijn werkgever hobbelt graag achter de meute aan op telefoongebied dus ik heb een Iphone 8 :see_no_evil:.

Met name dat A4-tje is heel effectief als je gebruik maakt van natuurlijk daglicht bij het raam (wat doorgaans goed licht is en binnen staan voorkomt weer een hoop reflectie ten opzichte van buiten staan). Je kunt dan beide zijden van je horloge van licht voorzien. Ik sta dan af en toe wel met het A4-tje tussen mijn tanden in de gekste houdingen voor het raam maar ze zijn hier wel wat gewend inmiddels… :rofl::rofl:

5 likes

Dank u, altijd wel leuk klooien voor een mooie foto :grin:

1 like

RLC heeft geen horloge studio. Die loopt gewoon geladen met z’n iPhone X op straat en is altijd ready om te shooten. :camera_flash:

3 likes