Wie vragen voor advies verkoopprijs?

Beste medeleden,

Ik zit in dubio om mijn horloge te koop ana te bieden… diegene die met mij zaken hebben gedaan weten dat ik graag open en transparant ben…

Ik snap dat ik kan kijken op chrono etc en zien wat het type doet, maar waar kan ik nog meer terecht om advies verkoopprijs te stellen? Vind het ook niet passend om in een open topic te doen…

Zat eerst te denken aan ‘wat is het jou waard’ topic… maar kan ook voorstellen dat dit niet gewaardeerd wordt.

Even een linkje of een PM is prima.

Groetjes,

Marco.

Noem toch maar even man en paard. Waar hebben we het over?

2 likes

Op chrono24 zijn toch de handelaars prijzen. Dat vang je er als particulier niet voor (en ze betalen ook nog x aantal commise aan chrono24 dus hoeveel ze er aan over houden is ook lager).

Hier in het blauwe deel kijken is denk ik nuttiger dan op chrono24.

1 like

Een horloge gok ik.

6 likes

Als je niet weet voor hoeveel centjes je horloge moet verkopen dan zou ik er niet aan beginnen. Chrono24 is een soort van benchmark. Watchrecon etc een tweede. Pak daarvan het gemiddelde.

Kun je daarmee leven? Dan is dat toch je prijs?

Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen op chrono24 kijkt. Zijn toch vaak helemaal geen realistische prijzen als particulier? En je weet ook niet of ze er voor worden verkocht. Ik wou dat ik mn horloges voor die prijzen kon verkopen, dan was ik al erg rijk geworden. :innocent:

5 likes

Chrono is prima om een idee te krijgen. Kijk dan wel naar wat de particuliere verkopers vragen, niet de juweliers; die kunnen namelijk nog wel een premium vragen die jij er niet voor krijgt. Watchuseek forum is ook een fijne bron voor een idee.

Chrono24 voor de optimist. Watchrecon, watchpatrol, etc voor de realist en HF voor beiden :blush:

1 like

Gooi een plaatje en wat informatie in het topic, en dan zie je vanzelf of mensen bereid zijn te helpen :wink:

In dat geval kom maar op dan. :wink:
Suggestie van chrono 24 als gemiddelde benchmark is ook prima. Uiteindelijk natuurlijk allemaal vraag en aanbod, maar dat zul je ook wel begrijpen.

December 2016
Dagelijks gedragen
42mm
Gekocht bij S&C Rotterdam, Full Set

1 like

Ik zeg 2200-2400.

1 like

Ik zou de band weer even netjes laten maken en dan kan je er misschien nog wat meer voor vangen dan Han zn schatting.

Ik zou zeggen handelaars prijs 1700 € met wat geduld 2300 € particulier.

2 likes

Nieuw met B + P voor 3250,- op chrono 24 ( in NL), dus rond de 2500 lijkt reëel.

Ik zou ook zeggen 2500 ~

Dit is gewoon een verkapt verkooptopic😂

1 like

Misschien, maar dat hoeft niet, hij kan gewoon in het blauwe gedeelte.:thinking:

2500 doorgaans, gezien de clasp 2400.