Ik snap niet waar iedereen last van heeft, ik ga elke beurs en sta er ook meestal en heb van niemand last , kom er altijd veel medeverzamelaars tegen en koop meestal ook nog wat leuks voor mezelf , verkopen vielen tegen dit keer maar mag de pret niet drukken,toch 13 horloges gekocht voor de handel en 2 voor mijzelf.
Ik ben lid van Rikketik en ken de eigenaar goed, mijn vader is penningmeester en ik denk niet dat ze de naam gaan veranderen omdat een iemand zich er kennelijk aan stoort,dan ga je toch lekker niet als het zo verschrikkelijk is.
Ik snap niet waar iedereen last van heeft, ik ga
elke beurs en sta er ook meestal en heb van
niemand last , kom er altijd veel medeverzamelaars
tegen en koop meestal ook nog wat leuks voor
mezelf , verkopen vielen tegen dit keer maar mag
de pret niet drukken,toch 13 horloges gekocht voor
de handel en 2 voor mijzelf.
Ik ben lid van Rikketik en ken de eigenaar goed,
mijn vader is penningmeester en ik denk niet dat
ze de naam gaan veranderen omdat een iemand zich
er kennelijk aan stoort,dan ga je toch lekker niet
als het zo verschrikkelijk is.
Knipoogje gemist? Het staat er wel wat “ongelukkig” beschreven. Maar een andere indeling van de beurs lijkt me wel een goed plan. Prettig voor degenen die recht op hun doel af willen.
Aan de andere kant hopen/willen ze misschien dat iedereen de hele zaal doorloopt en niet dat alleen 1 hoekje heel druk is en de rest van de zaal amper publiek trekt.
Ik ben lid van Rikketik en ken de eigenaar
goed,
mijn vader is penningmeester en ik denk niet
dat
ze de naam gaan veranderen omdat een iemand
zich
er kennelijk aan stoort,dan ga je toch lekker
niet
als het zo verschrikkelijk is.
Knipoogje gemist? Het staat er wel wat
"ongelukkig" beschreven. Maar een andere indeling
van de beurs lijkt me wel een goed plan. Prettig
voor degenen die recht op hun doel af willen.
Aan de andere kant hopen/willen ze misschien dat
iedereen de hele zaal doorloopt en niet dat alleen
1 hoekje heel druk is en de rest van de zaal amper
publiek trekt.
Het was idd met een dikke knipoog. En excuus als het te direct overkwam. De naam van de beurs weerhoudt me er natuurlijk niet van om er naar toe te gaan.
Ik heb vorige keer met jou (Gekkehuus)en je vader een leuk gesprekje gehad en ik wil niemand kwetsen. Ik werk in het gezondheidszorgonderwijs dus met de naam ‘Rikketik’ heb ik een andere associatie dan klokken en horloges. Bovendien wordt ik uitgelachen door mijn vrouw over die naam. Dus het is pure frustratie.:X Kom op, ben ik nou de enige?
Ik blijf erbij dat op de beurs twee culturen (niet per definitie generaties) bij elkaar komen met heel verschillende interesses. En dat je met de plaatsing van het aanbod daar rekening mee zou kunnen houden, zodat het voor veel mensen aantrekkelijker wordt.
die had ik inderdaad gemist , geeft ook niet , ik had misschien ook beter keer kunnen nadenken alvorens gelijk te reageren .
Aha je bent ook bij onze "kraam"geweest , leuk dat je even een praatje gemaakt hebt .
wat betreft de naam, tsja de rikketik zou sws wel een upgrade kunnen gebruiken maar veranderen van naam is nooit handig aangezien het toch een bekende naam is geworden in de uurwerkenwereld , tevens doet deze man het vrijwel allemaal alleen dus vind het nog netjes dat hij elke keer wer zo’n grote beurs kan neerzetten.
Ik zelf ben van mening dat segregeren van verschillende aanbieders de beurs niet leuker zal maken, je bent dan immers na een rondje in “jou” halletje meteen klaar en charme van een beurs vind ik persoonlijk toch het net vinden van de jusite kraam en daar je slag kunnen slaan.
Ik heb het er altijd wel naar mijn zin Kom vaak leuke forumleden tegen, verkoop redelijk goed (met prettige oudere klanten) en is ontspannen. Deze keer tegelijk een beurs in Duitsland, scheelde wel Duitse klandizie.
Je weet hoe de Rikketik is… en dat zal denk ik niet snel veranderen. Zeker, zo lang er ondanks al het geklaag toch nog altijd volle hallen zijn…
Voor mij een goede gelegenheid voor mensen om bijv. met Deep Blue eens persoonlijk kennis te maken. Dus een volgende keer…ben ik er weer bij.
Waarom denk en verwacht ik dat niet veel zal veranderen aan de Rikketik beurs?
Immers die oude , bejaarden , stinkende deelnemers hebben nog pieken die ze ook willen uitgeven en dat ook doen hoor ( citaat ).
Ze zeuren over de hoge kosten mbt de huur van een tafel en extra kosten zoals deelnemerskaart(en) elektra , wandtafel , weinig bezoekers enz .
Maar ze staan omdat ze een “abonnement” hebben op de Rikketik 4x p/j en de organisatie toch al jaren geleden gemachtigd hebben de kosten van hun rekening af te boeken wel s’morgens om 7.30u nadat ze bijv 200 km gereden hebben aan de poort voor de ingang netjes in de rij te wachten tot ze binnen mogen .
Probeer eens een “Forumplein” op de rails te krijgen onder de misschien wel niet stinkende jeugdige HF leden ?
Hoeveel aanmeldingen waren er het vorig jaar voor één of meerdere tafels toen
dit item weer eens aan de orde was , schattig: 3 - 4 , ik zal er niet ver naast zitten toch ?
Veranderingen aanbrengen aan iets wat goed is ?
M.a.w laat die “stinkerds” lekker zeuren en voordringen want zonder of verbannen cq comprimeren geen Rikketik … Zekers weten
Wie laat zich de “vaste” standplaats afpakken ?
Mijn excuses voor de respectloze ( geciteerde ) verwoording m.b.t de ouderen onder ons waar ik met mijn 58 jaar waarschijnlijk en hopelijk niet toe behoor daar ik min. 7x p/w onder de douche sta X(
Bij een volgende Rikketik mogen jullie zelf oordelen en even komen ruiken
tegen een vergoeding van € 1,= p/snuifje tafel L28-29
Ik beloof alvast , ik zal jullie geen poepje laten ruiken :)-D
In tegendeel , wie mijn aftershave merk/type weet te herkennen krijgt een door mij geselecteerd horloge gratis 8-)
Ik geloof wel in een relatie tussen leeftijd en voordringen. Vandaag weer gezien… Mijn 11-jarige moest vna mij bij de bakker in de rij staan terwijl ik een andere boodschap deed. Snel klaar en na afloop naar de bakker om te zien en mee te maken hoe 30’ers met haast(…) zonder schaamte voor probeerden te dringen om maar eerder geholpen te worden dan dat jochie van 11 dat toch echt eerder binnen was. Jammer alleen voor die jonge, snelle 30’ers dat de vader van de jongen achterin de winkel stond.
(“Nee mevrouw, u was later. Hij stond al binnen toen u binnenkwam. Ik weet het zeker. Ik dacht nog, Toen u binnenkwam, J**zus wat een lelijke jas heeft die vrouw aan. Ik herken u.”)
Kortom, alle leeftijden maken zich er aan schuldig.
Ik geloof wel in een relatie tussen leeftijd en
voordringen. Vandaag weer gezien… Mijn 11-jarige
moest vna mij bij de bakker in de rij staan
terwijl ik een andere boodschap deed. Snel klaar
en na afloop naar de bakker om te zien en mee te
maken hoe 30’ers met haast(…) zonder schaamte
voor probeerden te dringen om maar eerder geholpen
te worden dan dat jochie van 11 dat toch echt
eerder binnen was. Jammer alleen voor die jonge,
snelle 30’ers dat de vader van de jongen achterin
de winkel stond.
(“Nee mevrouw, u was later. Hij stond al binnen
toen u binnenkwam. Ik weet het zeker. Ik dacht
nog, Toen u binnenkwam, J**zus wat een lelijke jas
heeft die vrouw aan. Ik herken u.”)
Kortom, alle leeftijden maken zich er aan
schuldig.
Menno
(
Ik denk dat het misschien ook aan de locatie kan liggen. In de winkel of bij de bushalte staan “die oudjes” misschien ook netjes in de rij. Maar bij een rommelmarkt/kraampje steekt het misschien net effe anders. Net als die nette/vredige huisvrouwen die ineens met bloedrode ogen en schuim in de mondhoeken door de grabbelbakken van de Bijenkorf lopen te graaien tijdens de 3 dolle dwaze dagen. En zo zijn er wel meer.
Want kan me herinneren van toen ik klein was, dat de “meneeren en mevrouwen” vaak genoeg me er op wezen van je “jongeman, je bent aan de beurt hoor”. En dat terwijl ik donders goed doorhad dat mijn nummertje aan de beurt was. Dus zo kan het ook. (Oh ja, en lekker plakje worst kreeg je van de slager :D)
En voordringen… we hebben 't allemaal druk. En als ik haast heb met een pakje melk ofzo en iemand staat met een mega volle winkelwagen, dan vraag ik beleefd of ik even voor zou mogen. 9 van de 10 keer is dat geen probleem. En andersom bied ik 't ook wel eens aan.
Maar om nou over zo een ukkie heen te stappen… zou me doodschamen :o