Wie weet de maker/merk,van dit navigatie horloge? doorsnede 97 MM zonder kroon

Dit is naar ik gehoord heb een oud navigatie uurwerk in groot zakhorloge vorm.


Wie weet er wat meer van?Maker,land,etc.
Met vriendelijke groeten,
Gerard.

mooie klok, ik kan je niet heel veel verder helpen, maar volgens mij noemen ze dit meestal een “Deck Watch”, het (basis)uurwerk was terug te vinden als zijnde een Lemania 19 lijns - 8 dagen uurwerk; het loopt dus 8 dagen na volledige opwinding.
Op bijgaand plaatje zie je het kaliber met onderdelen afgebeeld, jouw klok heeft een aangepaste uitvoering met “indirekte centrale sekondewijzer” maar het uurwerk is nog goed te herkennen:

Misschien kan je op het internet wat meer info vinden over de leeftijd, het boek waar de scan uit komt is in elk geval van na 1940.
Het kompas (regelsleutel op de balanskloof, regelt de snelheid van het uurwerk) staat wel heel erg ver naar de snelle kant, daar zal even naar gekeken moeten worden…

Groet,
Paul

Hallo Paul,
hartelijk bedankt,dat het een deckwatch / navigatieklok was mij bekend,maar ik had / heb geen idee wie de maker was,nu ik weet dat het een Lemania is en het kaliber word het wat makkelijker,ik denk niet dat ik er achter kan komen wie hem gemaakt heeft.
Maar misschien kan ik via de werknummers erachter komen wanneer en waarheen het uurwerk geleverd is.
Ik ben hiermee dus al enorm op weg geholpen,heel fijn,nogmaals heel erg bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Gerard.