Wie weet een horloge met bronzen kast tot 1,5K?

Komt een moment om brons op te nemen in mijn collectie. Zoek een horloge in de sferen van Heritage en bijvoorkeur swiss tot 1-1,5K

Zie graag jullie voorstellen

Aevig Valkyr?

2 likes

€1000-€1500 is een lastig prijssegment voor bronzen horloge. Ze zijn meestal (ruim) de helft goedkoper (Gruppo Gamma, Aevig etc.) of (ruim) twee keer zo duur (Oris Carl Brashear, Eterna Kontiki, Tudor Black Bay).

Er is echter een nieuwe release die wel in de buurt komt van Squale. Persoonlijk vind ik ‘m trouwens niet geweldig mooi.

Op mp staat deze: VDB 2012 bronze #1.
Ben niet bekend met het merk/kwaliteit maar ziet er leuk uit. Misschien zit er voldoende rek in de prijs :slight_smile:
Succes!

Op Catiwiki nu Anonimo Bronze Militare 1600 en Nautilo onder de 1000 .
Anonimo was een van de eerste die met Bronze kwamen volgens mij.
Veiling loopt vanavond af.

1 like

Zo’n lelijke nieuwe Squale in in brons wellicht? Slechts 1.2K.

Ja dat is het probleem. Wat ik mooi vind, ligt rond de 3K. En alles rond 0,5K is het net niet

Deze vind ik ook niet gewelidig.

2 likes

Ancon heeft wat bronzen horloge, maar wat al eerder gezegd, die liggen ongeveer de helft kwam prijzen er onder.
De Tank van hen is zwaar geïnspireerd door die vdb.

1 like

deze gaat met veilingkosten al boven hetgeen ik wil besteden. Anders was het een prima kandidaat geweest.

Er staat een H2O Hydra op de website van onze oosterburen voor €800. Die vind ik best cool en onderscheidend (zwarte PVD bezel, en twee bronzen met California indeling en een normale worden bijgeleverd, en sapphire caseback met zicht op handgewonden Unitas uurwerk dat zwart is gemaakt).

image

https://uhrforum.de/h2o-hydra-bronze-unitas-2-baender-3-luenetten-full-set-t342869

1 like

Niet Swiss wel brons. En een stuk goedkoper.

image

Er staat er eentje te koop bij Ten2Two

@superC kennende kan er nog wel wat van de prijs af voor een HF lid :wink:

1 like

Eentje die al heel lang op mijn lijst staat, de Lüm-Tec Combat Bronze:

combat-b19bronze_1

Kost geloof ik $1100 voor een Miyota 9015…

1 like

Leuk, maar houd hem weg bij water.

3 likes

:scream::scream:

1 like

Weet nu niet meer of ik nog een bronze aan mijn colectie wil​:sweat_smile::sweat_smile:

1 like

995 Euros

3 likes

deze staat nog op mijn shortlist

Dan betaal je 200 euro teveel: bestel op de UK site en gebruik promocode 100spring18

1 like

Oh ja, de H2O Orca. Dikke klatser die je naar hartelust kunt customizen (kastvorm en crownguards, wijzerplaatkleur en -ontwerp, wijzers, zaagtandbezel, verschillende inlays). Heeft een ETA 2824 en is nieuw €1049.