Wie weet het verband tussen C. Bucherer uit Lucerne en Rolex?

Als je op internet er naar zoekt krijg je voornamelijk theelepeltjes met Bucherer Rolex, maar wie kan mij het verband tussen de twee uitleggen? Ik heb sinds vanochtend een Rolex - Prima uurwerk met wijzerplaat waarop staat:
[center]
C. Bucherer’s
Rolex[/center]

Enorm jaren 30, ik denk een dameshorloge. Dat het allemaal originaal is is mij wel duidelijk maar hoe zit het tussen die twee?

Hoi Henrik

Volgens mij ben jij de afgelopen tijd druk bezig om je vakantiegeld op te maken. :smiley: (tu) De ene aankoop is nog niet binnen of de volgende aanwinst wordt alweer gepresenteerd.

Klopt, ik koop de laatste tijd wel heel erg veel (tu). Maar ik ga dan ook niet op vakantie dit jaar, ik ga verhuizen en dan komt vakantie zo slecht uit. Maar maak je over mijn financiën maar geen zorgen, ik heb onlangs mijn Ventura verkocht voor dusdanig veel geld (tu)(tu) dat dat nu net pas op is. En daarbij, de meeste van mijn aankopen zijn voor weinig of minder :wink:

volgens mij is bucherer gewoon een grote winkel keten die dealer is (geweest) van rolex , ik heb de lepeltjes nl ook

Bucherer is idd een juweliersketen. Ik heb mijn Rolex daar gekocht en kreeg een lepeltje met Bucherer Lugano er op. En Lugano is dan weer de stad waar ik hem heb gekocht.

Carl F Bucherer is ook begonnen als vertegenwoordiger voor Rolex.

idd.bucherer is een grote juwelier en Rolex dealer, en als je veeeel rolexen verkoopt, maakt Rolex , op aanvraag van de juwelier, wel eens extra dingen.
Je hebt ook rolexen waarop de naam van de juwelier staat.

klokkie

Ik heb al vaker gelezen dat Rolex in de begintijd in Engeland horloges leverden met de naam van de juwlier er op. Dit is er dus duidelijk ook een maar dan van een Zwitserse juwelier. Ik neem aan dat C. Bucherer en Carl F. Bucherer uit dezelfde familier komen.
Hierbij foto’s:

Hee, dat is met zo’n Prima uurwerk, daar heb ik nog een artikeltje over liggen. Zal het eens opzoeken en hier scannen wat er over het uurwerk staat. :slight_smile:

Hallo ,
kijk eens op :

Gepost door: Peter Peters (IP Gelogd)
Datum: 08 februari 2006, 00:23

Of anders bij de zoekfunctie het woord : “” theelepeltjes “” intoetsen en als tijdspanne : “” hele jaar “”

Groet ,
Peter Peters

Ja, leuk!

geinig , maar waar is de rest ??

Ook op eBay misschien ??? :slight_smile: