Wie weet het?

Beste Leden,

Zoals ik misschien al had gezegd ik ben van plan een Nomos Orion te kopen met gouden indexen. Nu is mijn vraag:

Is dit gewoon puur goud en dan diamant gepolijst of is het gewoon staal met een soort ‘bladgoud’ wat vervolgens gepolijst word?

Ben erg benieuwd wie er de Orion ref 309 heeft of de normale 38mm en wat is jullie ervaring.

Heb hem in automaat met handopwinder gisteren omgehad en nu wil ik hem met handopwinder en zonder datum.
Wat is jullie bevinding/ ervaring?

(toch een foto gewoon omdat het leuk is en ja deze is te groot :slight_smile: )

2 likes

Hou er rekening mee dat door het ontwerp van de horloges (specifiek de lugs) Nomos horloges erg groot vallen.

Mijn vrouw draagt een Orion 33 en die valt echt wel een stuk groter dan 33. Het horloge bevalt overigens heel goed.

Ik zou zeker de 309/35mm eens om doen als je dat nog niet hebt gedaan. Ik weet dat foto’s erg kunnen vertekenen maar op basis van de door jouw geposte foto zou ik zeggen dat een maatje kleiner misschien wel mooier kan vallen.

Geen idee overigens wat betreft de markers :slight_smile:

1 like

De witte is 41mm, heb 38mm ook omgehad het piece hieronder en wacht nu nog tot ze de 35mm hebben.

1 like

Het is uiteindelijk aan jou wat je mooi vind natuurlijk, maar ik vind dit, zeker voor zo’n soort horloge, echt veel en veel te groot. Ik heb het idee dat je positief verbaasd zult zijn over de 35, of evt op 38 uitkomt.

2 likes

Excuus de zwarte is 38mm en de witte is nu 41mm

Geen excuses nodig, maar op basis van de foto’s zou ik zeggen 35 :+1:

2 likes

Orion 38 — NOMOS Glashütte (nomos-glashuette.com)

DIAL

galvanized, white silver-plated
stamped indexes, diamond-polished, gold

1 like

Dat denk ik ook omdat de lug to lig 2 mm kleiner is wat echt een groot verschil gaat maken.

Dat heb ik gezien, maar is dat dan gewoon een bar puur goud?

Voor 1700 euri 12 baar goud? :wink:

Ik lees het zo dat het gepolijst iets is.
Maar via de website kun je het zo vragen aan Nomos.

1 like

Haha

‘Voor 1700 euri 12 baar goud?’

Kilootje goud is nu €49.587,55 :joy: leek mij sterk. Maar was benieuw hoe je dan dit als goud kunt noemen en of het misschien niet gewoon verguld in goud is.

1 like

Ik weet het antwoord niet, maar die markers zijn zo klein dat goud of verguld goud niet echt een verschil gaat maken in de kosten, denk ik :upside_down_face:

1 like

Dat blijft dus de eeuwige vraag :innocent: en ik was erg benieuwd of er toch niet een forumlid is die het misschien weet. Hebben jullie een Nomos?

Mijn vrouw heeft de ref 319; op de site staat “two golden hands”. Ik ga er voor het gemak van uit dat het volledig goud is, aangezien ik anders “two gold plated hands” had verwacht te lezen. Maar eerlijk gezegd maakt het me eigenlijk niet heel veel uit :grimacing:

1 like

Op de Duitstalige site staat: Mit goldenen Stundenindizes auf weiss verzilbertem Zifferblatt

Orion 38 — NOMOS Glashütte (nomos-glashuette.com)

Zal dan toch wel “12 baar” goud zijn :slight_smile:

1 like

Zeer fraai horloge, overweeg de Orion zelf ook (38mm). Er is volgens mij geen betere dresser in deze prijsrange, maar dat is natuurlijk smaakgebonden. Hoe groot is je pols? Mooie combi met de Aquis btw :+1:

Trouwens, ik dacht dat dese er alleen als handwinder was. Maar dat kan ook enkel van toepassing zijn voor de 38mm no date

1 like

Weet ik niet zo uit m’n hoofd ga ik even voor je meten als ik straks een lintje heb gevonden ;]

1 like