Wie weet hier iets van?

Ik heb deze week een vintage horloge gekocht op Marktplaats.
Bij het maken van de foto’s kom ik er achter dat deze aan de achterzijde is voorzien van een datum, 1-2-66.
Op de wijzerplaat staat “Mercedes”.

Kan iemand hier meer over vertellen? Is Mercedes een horlogemerk of is het een OEM en gemaakt voor Mercedes?

1 like

Ik durf hier werkelijk niks over te zeggen zonder foto’s van bijvoorbeeld het uurwerk.

Wat ik me kan voorstellen is dat het een horloge is wat je kreeg bij je auto n aanschaf, X-tal kilometer en etc. Zo gaf Volkswagen bijvoorbeeld na 100.000km een horloge.

1 like

Lijkt me eerder iemand zijn knutselprojectje van ‘back in the day’ :slight_smile:

Mercedes was vroeger een merknaam voor wel meer producten. In ieder geval ook voor een typemachine.

2 likes

Dat zou nog wel een mee kunnen vallen. Mercedes verkoopt nog steeds horloges via zijn webshop en m.b.v. Google vind je heel veel plaatjes van Mercedes horloges.

Ja, er zijn meerdere horlogemerken “Mercedes”, hier het uittreksel uit het horloge merkenregister:


De letter M van de wijzerplaat lijkt wel op de M van één van de Mercedessen uit het register, maar jammer genoeg lijkt de laatste letter s zonder streep dan weer niet. Raadselachtig, dat schiet zo niet echt op :thinking:

1 like

Hm, interessant zo’n register. Heb je daar een linkje van?

1 like

www.mikrolisk.de

3 likes

Prachtig dat zoiets bestaat.

2 likes

Heb ooit op een rommelmarkt een mercedes klokje gekocht

Geen idee hou oud het is, maar doet het in ieder geval nog prima.

2 likes

Volgens de verkoper was het van zijn opa. Gezien het ingekraste/gegraveerde jaartal 1966 lijkt mij dat wel aannemelijk.
Maar voor meer informatie moet ik de achterzijde dus open zien te maken. Zo te zien is daar een speciaal stukje gereedschap voor nodig.

Kreeg je die horloge niet als je een miljoen km had gereden met een Mercedes diesel, of zit ik er helemaal naast

@Mercedes of @mercedesfreak19 kom er maar in :sweat_smile:

De meeste mercedes benz horloges die ik op het internet vind, hebben het logo erop staan of er staat volledig ‘Mercedes-Benz’.

1 like

Heel aardig van je, alweer iets geleerd

Misschien een cadeautje voor hogere functies ofzo? In ieder geval uniek en zeker een leuk horloge!