Wie weet hoe oud dit horloge is?

Help! Ik probeer er achter te komen uit welk jaar dit dameshorloge komt. Op de wijzerplaat staat H. Newman/ waterproof. Ik geloof dat Newman (niet de acteur!) een bekend juwelier was, die blijkbaar onder eigen merk horloges verkocht. Er staat op de caseback een nummer, 420032, en binnenin de caseback staat Brevet. Ik kom er niet verder mee. Het horloge loopt, het glaasje is helaas kapot, maar dat kan worden vervangen uiteraard. Wie weet meer? Ik heb natuurlijk foto’s:

Alle informatie is welkom! Dank voor het kijken!

groet, Bouke

Mooi horloge met patina en de originele wijzers met lumen. Heeft het horloge emotionele waarde voor je? Het glaasje kan ik eventueel wer vervangen voor je. Stuur maar een pb bij interesse.

Het uurwerk is wat te algemeen om zo te kunnen zeggen. Als ik een maker zou moeten kiezen, zou ik AS zeggen, maar het kan ook zomaar ETA of FHF zijn. Wat zijn de afmetingen van het uurwerk?

Aan de stijl van het horloge en het uurwerk zeg ik jaren 40.

mvg Melvin

Ik denk dat je gelijk hebt met ETA, ik vermoed dat het deze is:

ETA 1280 dus.

Het horloge is echt een damesmaatje: 23mm zonder kroon en 28.7 van lug tot lug. Lugmaatje 10!
Het glas is ca. 19.3 x 2.9 mm.

Nee dat is hem niet. Positie van de jewels in de raderkloof en dus de postie van het gangwerk is anders. Daarnaast is de ETA 1280 alleen al 10.5 ligne, dus ongeveer 23.7 mm.

Anyway…staat er niets op de platine als je onder het balanswiel kijkt?