Wie weet meer? Andora horloge jaren 50?

Beste medeleden van het horlogeforum,
Ik heb onlangs een horloge geërfd en ik ben nieuwsgierig naar de geschiedenis ervan. Het horloge heeft emotionele waarde voor mij, maar ik weet niet veel over de oorsprong ervan. Het lijkt me waardevol om meer te weten te komen over de achtergrond en het verhaal achter dit erfstuk.

Het gaat om:

Andora
14kt Goud
17 Rubis
Incabloc

Ik schat jaren 50/60

Ik zou graag willen weten of iemand hier op het forum bekend is met dit specifieke horloge, of dat er suggesties zijn over waar ik meer informatie kan vinden.
Alle hulp en inzichten worden zeer op prijs gesteld.
Met vriendelijke groet,
Lars

3 likes

Tja, de waarde zal vooral in het goud zitten, het merk zegt mij niets, ik gok dat het een plakmerk is. Mocht je willen weten wat voor uurwerk erin zit dan even de deksel voorzichtig openwippen en een foto vh uurwerk maken.

Mikrolisk kent het “merk” ook niet, wel bijzonder dat zo’n onbekend merk in een gouden kast zit!

2 likes

Ik gok op PUW… en zou het een beurtje laten geven als jet een emotionele waarde heeft.

Ik heb wat tijd besteed aan het zoeken naar het merk Andora, maar niets gevonden.
Bij nadere beschouwing meen ik toch iets vreemds te zien aan jouw exemplaar: de letter N met name lijkt kleiner dan de andere letters. Restauratie ? En hoort die N daar eigenlijk wel ?
Zo nee, dan kom ik bij het merk Adora. Het handelsmerk van de Duitse firma Adolf Rapp, uit Schwäbisch Gmünd.

is dan zo gek nog niet.
Natuurlijk, dit is puur speculatief. Nochtans ben ik benieuwd naar andere meningen.

Ze hebben op de plaat ff wat letters opgeschoven?

Wrs gewoon een onbekend plakmerkje.

1 like

Het is geen PUW, maar een Lorsa P72.
14K gouden schaal rond een metalen achterdeksel.

Geïntegreerde meshband vast aan de kast, die eigenlijk een bezel is met daarin een geklemd glas.