Wie weet meer: Citizen stalen H-schakel band

Goedemiddag,

ik kwam tijdens het opruimen deze stalen band van Citizen tegen. De schakels hebben de vorm van de letter H en de gesp is gesigneerd met Citizen. Dat is alles wat ik weet. Is er iemand die meer weet?

Bijvoorbeeld leeftijd van de band en op welk horloge hoort deze band?

Alvast bedankt, hier enkele foto’s:

1 like

70ties h-link scheer bandje.

Welke horloge deze komt. geen idee maar wel een bekend model band. Alleen op de mijne zit geen rechte eind.

1 like

Bedankt voor je reactie. Zo weet ik al weer wat meer. :+1:

Zo te lezen heeft het dus geen zin om er een bijpassend horloge voor te gaan zoeken.

Dacht gisteren zeker te weten dat hij bij een Citizen chronograaf hoort, dus even gesnuffeld in mijn horlogedoos. Geen Citizen bracelet in H vorm, wel een rits andere H-schakel banden en combi´s waarbij ook Seiko in chronograaf en oude quartz.
Lijkt mij als gimmick wel periode eind zeventig populair te zijn geweest dus misschien eens googlen op Citizen 70 bracelet?
En misschien kan @Slin toch wel de Citizenkoning van het forum nog iets toevoegen?

2 likes

Ah toch wat gevonden - enkele divers van Citizen in de zeventiger. Ik heb er notabene zelf zo een maar dan zonder band en zeer slechte staat…deze hier hebben wel andere endlinks

2 likes

Ik ben niet 100% zeker maar heb ergens gelezen dat er een aantal bullhead’s origineel met de H-link band kwamen…daarom heb ik die ook op de mijne gezet toen …Het zou ook verklaren waarom die zoveel in omloop zijn omdat de Bullhead vrij populair is.

2 likes

Bedankt @Slin en @domega dit zijn mooie aanvullingen. Zowel de duikers als de bullhead zijn horloge’s die ik nog weleens zou willen toevoegen. Ik zal me hier eens verder in verdiepen! :+1:

2 likes