Wie weet meer over dit Eszeha dameshorloge met Baume uurwerk

Uit een erfenis kreeg ik een Eszeha dameshorloge. Eszeha was het merk van Karl Scheufele die later betrokken raakte bij Chopard. Het horloge is minstens 65 jaar oud en was een huwelijkscadeau voor de bruid. De band is flexibel en het horloge is 14 crt goud. Het uurwerk is van Baume (Eszeha had nog geen eigen uurwerk en kocht deze in bij verschillende leveranciers w.o. Baume).
Ik heb Chopard in Zwitserland om meer gegevens gevraagd, maar men kende het horloge niet en verzocht mij om het uurwerk op te sturen omdat men getriggerd was door de naam Scheufele. Ik vond het te riskant om het horloge naar Chopard te sturen. Verschillende Chopard dealers kennen het horloge niet. Graag zou ik meer weten over dit horloge.

• Is het een echte Eszeha?
  • Wie is de ontwerper van het horloge?
  • Klopt het dat een Baume uurwerk in een kast van Eszeha zou kunnen thuis horen? Navraag bij Baume leerde mij dat Baume geen gegevens meer heeft uit die periode - volgens de klantenservice.
  • Is dit een speciaal horloge? Beperkte oplage? Of is het een, voor die tijd, gewoon populair horloge?
  • Wat kan er meer worden gezegd over dit horloge?
    Ik hoor graag als meer informatie gewenst is.

Mike

3 likes

Interessant verhaal, heb je wat scherpere foto’s van het horloge, voor- en achterkant en het uurwerk?

Je kunt door te antwoorden iedere keer twee foto’s uploaden, zo kun je toch meer detail delen.

Hier foto 1

Hier foto 2

Hier foto 3

Hier foto 4

2 likes

Mooi horloge! Ik ben geen kenner maar dit lijkt mij geen seriewerk als in een grote oplage verkocht. Door het bijzondere ontwerp zou het zo maar kunnen dat dit uurwerkje bij dit horloge hoort. Ik hoor graag andere//betere meningen van HFers die hier meer vanaf weten

knap stukje geschiedenis.

Lekker even naar Zwitserland rijden en een mooie rondleiding regelen binnen chopard…:slightly_smiling_face:

1 like