Dit horloge heb ik gevonden en is van mijn overleden oma geweest. Echter kan ik er niet veel over vinden en ook niet of die origineel is.
Weet iemand welk model dit is? Zelf ben ik wel bekend met het merk Pontiac alleen kan ik hier dus vrij weinig over vinden. Dit exacte model krijg ik niet gevonden.
Hoi, Pontiac , altijd leuk. Maar helaas is er bij verzamelaars nauwelijks interesse in dameshorloges.
Als horloge is de waarde bijna nihil.
Maar: het kan zijn dat het een gouden horloge is. En goud is wel veel waard. Dan moet er ergens een merkje in te zien zijn, misschien op de binnenkant van het dekseltje.
Maar als familie-aandenken is het natuurlijk ook erg leuk!
Leuk ‘ouderwets’ dameshorloge. Volgens mij ligt er bij mij, in het ouderlijk huis, iets soortgelijks. Ook een Pontiac. Zoals @basvg al aangeeft, als familiestuk erg leuk!
Hier kan je vragen stellen over je horloge aan de leden van het forum. Wij zijn echter geen taxatie-forum. Als je wilt weten wat iets waard is, kan je een taxateur raadplegen of op google vergelijkend materiaal zoeken.
Is zeer wel mogelijk massiefgoud; ik schat zeker niet meer dan 14K. Goudgewicht inclusief bandje kan (gezien de goudprijs) aanzienlijk zijn, maar om dat te weten te komen moet het horloge eerst grotendeels gedemonteerd worden teneinde het feitelijke goud te wegen. Dat gaat relatief nog tegenvallen omdat het uurwerkje een groot aandeel in het gewicht heeft. Maar, inderdaad verder wat @junior zegt. En ik ben het ook wel eens niet met hem eens geweest.
Volgens mij zie ik stempels, maar op de fotos zien ze er raar uit. Indien dat toch klopt dus goud. En dus geld waard. Misschien zijn t wel vlekjes. Gouden caseback is bijna altijd gouden horloge… en een frontloader lijkt het me niet.
Wel enkel smeltwaarde. Dameshorloges zijn niet verzamelwaardig.
Pontiac maakte gebruik van een sterrenaanduiding op de wijzerplaat om het kwaliteitsniveau van hun horloges aan te geven. 3 sterren was het hoogste niveau, maar zelfs dan is het horloge zelf niet zoveel waard, behalve in het beste geval enkele grammen aan goudwaarde.
Je zou de band los kunnen halen en apart laten taxeren. 24 karaatsgoud is momenteel rond de 80 euro per gram waard. Als de band volgoud is, is die 14kt (±58%) of 18kt (75%), heel misschien 9kt. Daar gaan nog wat percentjes winstmarge en allerlei kosten voor de opkoper af. Zelfs een bandje van een paar tientallen grammetjes kan een aardig zakcentje opleveren. Eventueel kan je daarmee het horloge een service geven en voorzien van een mooi leren bandje. Daarna hou je nog meer dan voldoende over voor bijvoorbeeld een Pico Bello etentje en avondje uit.
Bron: eigen (recente) ervaring met taxatie en verkoop.
Ik weet inderdaad dat het geen taxatie-forum is. Het is ook niet mijn intentie om het horloge ter verkoop aan te bieden. Het blijft in de familie. Maar omdat het een dames horloge is en ik er weinig over kon vinden vroeg ik het me toch af aangezien ik het weggeef. Het is inderdaad buiten de lijntjes van de forum zoals vermeld staat. @junior@PeterLC
Bedankt voor de reacties! Ik ben al een stukje verder.