Wie weet meer over dit zilveren EDOX horloge

Ik zou graag meer weten over dit horloge. Ik kan niks vinden over de meestertekens. WR+ zie ik staan en onder de 800 lijkt WF te staan. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? En ik ben natuurlijk benieuwd naar de leeftijd en evt waarde. Alvast bedankt groet naomi

2 likes

Allereerst welkom bij de club Naomi.

1 like

Dank je wel :blush:

Welkom!

Misschien een verkeerde gok maar zou WR+ niet gewoon een ‘water resistance’ stempel zijn? Dan zou 800 betekenen dat het 800 zilver (80% puur) is en bijvoorbeeld niet het 925 (sterling silver) van tegenwoordig.

1 like

Dat lijkt me bij dit horloge niet, ik zou deze niet vertrouwen onder de douche.

1 like

Same…

Dan zou het ook de maker kunnen zijn, maar die plus is dan zo apart…

2 likes

Onder de 800 is het andere teken wat ik bedoel, ik mocht niet meer dan 2 foto’s plaatsen

Lijkt me meer MF en zou dan denk ik eerder bij het zilver hallmark horen, dan bij het type horloge. Al eens geprobeerd om op plaatje te zoeken bij Google voor het horloge zelf?

1 like

Ja ben al een hele tijd aan het zoeken, maar tot nu toe lijkt niks er op helaas

Waarde nihil overigens. Als in EUR 25 op een hele goede dag

1 like

Welkom Naomi!

Geen idee over deze Edox.
Als je er meer over wilt weten, zoals het uurwerk, zou ik even de achterkant eraf halen en een foto posten :). Dan kunnen hier vast wat mensen een schatting van de leeftijd geven op basis van het uurwerk.

Het horloge is niet meer in de beste staat en ik vind vrij weinig over de markings.

Imho zal de monetaire waarde nihil zijn. Als je hem mooi vind, kun je hem natuurlijk laten opknappen. Service en nieuw glaasje kan nooit kwaad.

Ook Google lens geeft geen goede resultaten dus het lijkt erop dat er nog zeer weinig exemplaren van zijn.

1 like

Dat is wel wat jammer , dan bewaar ik hem maar gewoon

1 like

Welkom :slightly_smiling_face:
De waarde mag dan nihil zijn maar ik vind hem je goed staan! Dragen dus in plaats van bewaren

2 likes

MF lijkt te staan voor Maurice Freeman, een Britse zilversmid.

800 staat inderdaad voor het zilvergehalte (80%), dit wordt gebruikt omdat puur zilver vaak te zacht gevonden wordt voor toepassing in sieraden.

3 likes

:point_up_2:t5:

2 likes