Wie weet raad met dit probleem?

Hallo horlogeliefhebbers ,

Ik heb een probleem …
Ik heb net mijn niew horloge toegekregen en de stalen horlogeband is te groot.
Ik heb reeds alle verstelbare schakels er af gedaan, maar dan is hij nog te groot.

Zoals je kan zien op de foto ( dit is niet de foto van mijn horloge, maar een foto ter illustratie ),
heb ik de schakels met een rood kruisje er al afgehaald, maar nu wil ik graag nog een schakel die
aangeduid is met een blauw bolletje verwijderen.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ?
Of is er ergens een andere oplossing ?

Thanks,

=Raf=

Buiten de schakel wat Ajan voorstelde, heb je dan niet een te groot horloge gekocht? :smiley:

Verwijderen is niet zo’n probleem:

:smiley: :smiley:

De band opschuiven in de sluiting is (denk ik) de enige mogelijkheid de band nog korter te maken:

Edit: Oeps, zie net dat Ajan me even voor was met de sluiting-inkort-oplossing!

Groet,
Paul

Ik zou zeggen: spinazie eten en een abonnementje sportschool :smiley:

Ruud

Weet je zeker dat je hem om je pols doet of doe je iets engs met je horloge en kun je alleen zien hoe laat het is als je moet plassen :slight_smile: ?

(:d

Ajan,

Mijn uurwerk heeft niet dezelfde sluiting. Bij mijn uurwerk zitten er niet meer gaatjes in de sluiting.
Deze foto is enkel bedoeld als illustratie .

=Raf=

Heren, heren,

:S Misschien is Raf wel een dame!

Ik zou zeggen, probeer eens een Yafflestrap! B)-

Yaffle

Raf,

Ik denk dat een horloge met 3 schakels aan beide kanten en een sluiting die net zoveel ruimte inneemt als 3 schakels totaal geen gezicht is.

Lijkt me beter om een andere band te zoeken, met een kleinere sluiting (bv een vlindersluiting) zodat e.e.a. beter in proporties is. Los daarvan, steekt het horloge niet uit t.o.v. je pols??

Volgens mij zijn de schakels die jij bedoelt geperst op een pinnetje. Je zou met een kleine pully-trekker kunnen proberen om de schakels los van elkaar te krijgen, maar ja dat geeft wel een risico want misschien zijn ze gelijmd en heb je gelijk beschadigingen. Ik heb thuis nog wel zo’n type band liggen en ik zal eens proberen of ik die uit elkaar kan krijgen.

Wanneer je nog een (niet geschroefde) schakel wilt verwijderen, moet je dat zonder meer aan het eind van de band doen, dus de laatste schakel voor de end-link. Die kun je eraf halen dmv. knippen, persen of slijpen.

Wanneer je dat in het midden gaat doen, zal dat altijd sporen achterlaten. Goede banden zijn geperst en dat kan wel eens goed vastzitten, om het los te krijgen moet je gaan persen of ander grof materiaal in zetten. Daarbij moet je dan het geheel ook weer netjes in elkaar zetten (evt. schroefdraad tappen) en wanneer je de laatste verwijderd hoeft dat dus niet.

Nog een mogelijkheid is om een extra band erbij te kopen (of evt. losse schroefschakels) en je band op te bouwen uit alleen geschroefde schakels met schakels van de extra band en schakels van de originele band.

Een lederen, rubber of YAFFLE band is ook een optie.

don’t hate me because I’m stupid…
wat is een yaffle-band?
groet, frank.

Een Yaffle band is de ALLERBESTE band die je kunt kopen…:smiley: Dragen trouwens ook erg prettig (tu)

Kijk hier maar effe (bovenste vakje)

http://www.yaffle.nl/

Wow stop !

Jullie begrijpen het niet echt helemaal…
De foto die ik hier geplaatst heb is NIET de horloge waar het over gaat.

Het gaat over het type van schakels, hier op de foto zie slechts 3 “vaste” schakels aan elke kant.
Mijn horlogeband heeft maar liefst 8 “vaste” schakels aan elke kant … vandaar mijn probleem.

Ik probeer zo snel mogelijk een originele foto te posten.

=Raf=

Dat zal het een stuk duidelijker maken denk ik :smiley:

Ruud