Wie weet van een handige verzamel/registratie App?!

Beste Horloge liefhebbers,

Ik vroeg me af of er een App bestaat om je verzameling te registreren? Ik weet dat sommige van alles bijhouden in Excel maar ik zoek een leuke grafische app waar je foto’s van je horloge en andere relevante informatie in bij kan houden. Het liefst gekoppeld aan een bestaande actuele database met de meest bekende merken zodat je eenvoudig je horloge erbij kan zoeken en de meeste data al bij de hand hebt. Ook leuk uit historisch oogpunt lijkt mij… van wat je ooit hebt gehad.

Voor wijn :wine_glass: heb je Vivino… bv :yum:

Jullie ervaring met bepaalde horloge apps dan hoor ik dat graag! :thumbsup:

Dat zou leuk zijn, maar ik zou een beetje verzorgd zijn voor de veiligheid: ik al dacht om een paar foto’s trekken en op Instagram posten, maar is het veilig om aan iedereen laten weten hoeveel/welke type horloges heb je thius…? :confused:

Ik zoek ook niet een app om te delen (wat vivino wel is…slecht voorbeeld misschien) Meer een app voor mij zelf als verzamelaar.

Ik dacht inderdaad ook aan Instagram. Doe ik ook. Je kan daar prima anonimiteit behouden. Gewoon niet linken aan je Facebook en verder geen info/foto’ van jezelf posten. Als je je foto’s puur voor jezelf wil houden, dan kan je ook instellen dat niemand je foto’s kan zien en mensen eerst door jou goedgekeurd moeten worden voordat zij jou mogen volgen.

1 like

Ik zou gewoon een Excel file aanmaken.
Daar kan je ook foto’s in plaatsen.

1 like

Ben meer op zoek naar een registratie app waar je het Caliber uurwerk in kan vinden/noteren, catalogus prijs, aankoop prijs. en andere zaken… lijkt er wel bijna op dat ik op Excel uit ga komen.

Wat ik heb kunnen vinden is GS Uhren Verwaltung.
Is echter niet gratis (20€ denk ik) maar er is wel een maand gratis trial.

Watchbox.io doet dat. Ook de optie om je collectie niet te delen.

2 likes

Goeie tip👍

Inderdaad een handige tip.
Alleen vreemd dat Oris niet in het standaard rijtje wordt vermeld. Maar die kan je handmatig invoeren.

Even snel gekeken, Idd leuke site… kan horloges alleen niet verwijderen als je dat wilt. Een beetje beperkt verder…maar in ieder geval leuk dat je mee denkt!

Je kan met Evernote ook wat mooiere pagina’s aanmaken!

1 like

Data Crow misschien een suggestie

1 like

Misschien is de mywatches app voor de iPad iets voor je. Je eigen virtuele horlogebox …

1 like