Wie weet wat dit is?

Iemand vroeg mij of ik aan de hand van oude foto’s kon herleiden om welk horloge het gaat. De persoon in kwestie is het hitloge kwijt en wil het graag opnieuw kopen, bij juweliers kan hij het niet meer vinden. Dus hij zal online zijn heil moeten zoeken. En dan helpt een typenummer of naam (factuur of bon zijn ook biet meer aanwezig)

Omdat het hier geen expliciete liefhebber betreft zijn er geen foto’s zoals ‘wij’ ze maken, dus wat toevallige treffers waar het horloge opstaat (gecropt):

Op de gesp lijkt Seiko te staan en het betreft een chrono, maar verder

Hopelijk is hier iemand met een scherp blik :wink:

afbeelding

1 like

Zo te zien zou de persoon in kwestie blij worden van een modernev solar Prospex Speedtimer. Maar welk model dit is… Ik kan niet eens fatsoenlijk ontwaren waar de subdials zitten. Hij heeft nooit een ietsiepietsie betere foto gemaakt?

1 like

Lijkt hier een beetje op aan de hand van de fotos maar die zijn inderdaad niet erg duidelijk

Lijkt wel wat op deze

2 likes

Pushers van de jouwe zijn te klein

1 like

Ja zie ik nu ook maar wijzerplaat heeft als ik het goed zie wel een 3/6/9 layout

2 likes

Mijn band klopt ook niet

Lijkt op iets van de “premier” lijn maar vind niets met zo´n grote pushers op 123

1 like

Hoe oud is het horloge ongeveer? Is dan misschien wat makkelijker om te zoeken en/of modellen uit te sluiten.

Wat ik denk te zien:
-Subdials op 3-, 6-, 9 uur
-Wat tekst op 12 uur
-Grote pushers
-Late 90s / early 00s vide
-Vermoedelijk Seiko, maar denk daarbij niet aan Premier lijn.

Ik zou meer richting dit denken:

Seiko Chronograph SSB007 (6T63-00A0)

3 likes

Aller eerst dank voor al jullie moeite!! Het is idd lastig, maar jullie komen al verder dan ik……

Ik ga nog eens om wat foto’s vragen, wellicht is er nog wat op te duiken. Ironisch genoeg heeft hij talloze foto’s van zijn Apple watch met (toegegeven, indrukwekkende) sportprestaties.

De band lijkt mij een match. De indeling van de wijzerplaat niet. Misschien een andere variant uit deze reeks?

Zou dan deze misschien kunnen zijn:

2 likes

Is het relatief recent gekocht? Als het nog te vinden is op afschriften heb je een precieze datum. Mogelijk dat de juwelier kan zien wat er die dag verkocht is?

Volgens mij niet super recent, maar wel goede tip!

Dan is het belangrijk om online in je bankomgeving te kijken. In de bank-applicaties kan je vaak niet verder dan twee jaar terug.

Er van uitgaande dat je niet op papieren afschriften gaat zoeken trouwens.

Uche kuche….

Laatst kwam het onderhavige horloge weer ter sprake. Er is nu een iets betere foto, er zijn wat kenmerken beter zichtbaar, hopelijk is dat voor iemand een aanknopingspunt……

Is wat gecropt, maar het lijkt alsof er een bezel met tachymeter opzit, een wat verzonken dial en een dial met een soort reliëf.

???

1 like

Ik ken hem niet maar zie een aantal opvallende kenmerken

• de plaat ligt erg diep (rehaut)
  • de markers zijn vrij groot en liggen deels op de rehaut
  • de linker en rechter subdial hebben een brede zilverkleurige rand en missen een deel waar ze de onderste subdial raken

Die lijkt er inderdaad heeel erg op. :+1:t2::+1:t2:

Goede vonst!!