Wie weet wat meer over het merk DIEVAS?

Wie kan wat meer vertellen over het merk Dievas?:S
Hoe is de kwaliteit? Welke uurwerken gebruiken zij?
En met welk merk is het te vergelijken?
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Er staat er wel één te koop op HF en die is naar mijn mening
niet verkeerd. Die ziet er fraai uit.
Ben benieuwd naar de reakties.

Volgens mij kwalitatief goede horloges. ETA uurwerkjes, saffierglaasjes.

Kijk even bij http://www.gnomonwatches.com/

(vooral die Vortex vind ik erg mooi!)

Misschien is dit ook interessant om te lezen:
http://www.wristwatchreview.com/2008/06/19/dievas-watches-diverse-divers-watches/

Het merk is opgericht door de eigenaar van Gnomonwatches. Gnomonwatches is gevestigd in Hong Kong en is een redelijk bekende webshop die horloges van verschillende (voornamelijk Duitse) horlogemerken aanbied. Ik geloof dat de site voornamelijk Amerikaanse en Aziatische klanten heeft.

Dievas gebruikt zowel ETA and Miyota uurwerken. Het Vortex model is geloof ik vrij populair en het grappige is dat het dezelfde horlogekast heeft als de SMG-1 van Kobold, welke al gauw enkele duizenden meer kost. Beide komen van Fricker uit Duitsland.

kijk ook eens op www.timetechtalk.com (3T)
Bij Brand Forums kan je alles vinden over dievas (productontwikkeling, modellen, veel foto’s, etc)

Is inderdaad vrij handig voor meer achtergrond info, foto’s en soms forumkortingen van bepaalde kleine labels.

Overigens krijg ik wel de kriebels van dat forum, alle comments zijn absurd positief, de moderators verwijderen enorm veel normale comments om een bepaald beeld in stand te houden (die indruk heb ik tenminste) en gebruiken mega grote smilies in iedere zin. Om een beetje een eerlijke indruk te krijgen van bepaalde modellen zou ik er dus niet komen.

(dit is mijn indruk van het Benarus subforum in ieder geval, mogelijk is het minder erg bij andere sub forums).

Dievas maakt leuke betaalbare modellen. Sommige klagen over gebrek aan originaliteit en de gelijkenis met oa Kobolt maar gewoon leuk klein merk.

Alvast bedankt voor de reakties tot nu toe.(tu)