Wie weet wat voor horloge dit is

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Jorn, 24 jaar en ik ben beginnend horloge verzamelaar.
Mijn vader heeft laatst een gouden horloge geërfd van zijn opa. Nu willen wij er graag achter komen van welk merk/type dit horloge is.

In het verleden is de wijzerplaat schoongemaakt waardoor de kleur veranderd is. Er staat verder niets op. Het merk is hierdoor onbekend. De locale juwelier heeft er een nieuw glas op gezet en dacht dat het een Omega automatisch uurwerk betreft. Dit kon hij echter niet met zekerheid zeggen.

Zie bijgevoegde foto’s.

Wij willen dit horloge graag in de originele staat terug brengen.

Heeft iemand een idee van welk merk/type dit is en welke kleur de wijzerplaat zou moeten hebben?

Hi,

Zonder het uurwerk te zien wordt het vrij lastig om te bepalen wat voor merk/type horloge je hebt.

Hallo Jorn, welkom op dit forum.

Het lijkt erop dat de ‘schoonmaakbeurt’ van de wijzerplaat een nogal destructieve actie is geweest, helaas. Volgens mij heeft men gewoon alles van de wijzerplaat afgepoetst/geschuurd aan de krassen te zien. Die kunnen niet van het glas zijn, want dat is nieuw.
Het beste is om de achterkast voorzichtig te verwijderen en een foto van het uurwerk te posten. Dat kan je met een mesje doen, het lijkt me een klemkast.
Als je goed kijkt zal je ergens langs de achterkast een uitsparing vinden waar je het mesje tussen kan zetten. Doe voorzichtig om krassen op de kast en je vingers en beschadigingen van het uurwerk te voorkomen…

het is in ieder geval een echte gouden zo te zien en het lijkt een gelimiteerde oplage zo t ezien de nummering? en de band is ook goud denk ik Hij heeft daardoor door de waarde van het goud al een goede waarde,
Als het een Omega is, is het makkelijk te zien aan het uurwerk, dus even openmaken iid met een goed zakmes en een macro foto maken. Er is genoeg kennis hier om het dan even te bekijken voor je.

De man die de wijzerplaat heeft schoongemaakt"" , shame on him!

allereerst hartstikke bedankt voor de reacties. We hebben een paar foto’s van het uurwerk gemaakt.

Het is de bedoeling dat dit horloge weer hersteld wordt terug naar origineel. Graag tips.

mvg

Jorn

Als je horlogemaker dat voor een Omega aanziet, dan zou ik een ander opzoeken.

Het is een ETA uurwerkje, en wel een voorloper van de 2824. Aan de balans met schroeven te oordelen is het al wat ouder.

Zoals vaak met 14K gouden horloges met geïntegreerde (milanese) band, gaat het om een ‘standaard’ klokje. Best aardig, maar niets bijzonders. De waarde is ongeveer de waarde van het goud.

/PS - Zonder naam op de wijzerplaat is het dus vrijwel onmogelijk om te zeggen welk ‘merk’ het is geweest. Het is in ieder geval geen echt merk, zoals Omega, Longines, Certina (die zijn zonder uitzondering op meer plekken gesigneerd dan alleen maar de wijzerplaat) maar meer iets in de lijn van Prisma o.i.d.

De kast en kroon lijken wel wat op die van een Omega Seamaster De Ville van eind jaren 60.

Deze heb ik hier liggen:

Maar het vreemd dat het horloge nergens gesigneerd (kroon) is en het wijkt net ‘iets’ af. En het binnenwerk klopt niet.
Ook in de jaren 60 waren er replica - Omega’s. Misschien is dit er 1.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Cal nr staat onder de balans als het goed is.Uurwerk heeft behoorlijk te lijden gehad van vocht zo te zien.Wijzerplaat kan ieder handelsmerk opgestaan hebben.Wijzerplaat kan opnieuw opgemaakt worden maar is een duur procede.Kan bv een Prisma,Pontiac of iets dergelijks geweest zijn.

Ik sluit mij bij de anderen aan:
-geen Omega/“echt” merk

• 14 k. goud
  • waarde is zeer beperkt
  • wijzerplaats is mishandeld, niet te geloven.
    -horlogemaker is een prutser als hij dit een Omega noemt.

De suggestie dat dit een vintage fake Omega zou zijn slaat nergens op.
Fakes hadden geen echte gouden kast, hoogstens slechte double.

bedankt voor alle reacties.

ik heb nog even op internet gezocht en het enige horloge dat ik kan vinden wat er sprekend op lijkt is een Astorex super automatic. Deze heeft hetzelfde ETA uurwerk.

Dat zou het heel goed kunnen zijn.