Wie weet wat voor horloge dit is

Dat zal het em zijn, het kastmodel . :sunglasses:

Plees, wat is het dan wel?

1 like

Ik heb een oude handopwinder van mijn vader voor meer geld op laten lappen dan het ding ooit waard is geweest.

Mijn grootvaders zakhorloge deed het al zeker 40 jaar niet meer: ik heb 3 donors gekocht om alle nodige onderdelen ervoor te verzamelen. De beurt was al duurder dan een zilveren zakhorloge uit 1920 waard is, de donortjes plus verzendkosten idem.

Voor mijn ooms Seiko 6138 heb ik meer geld uitgegeven voor een nieuwe bezel dan een losse 6139 me had gekost.

Met erfstukken interesseert het geld me weinig.
Restwaarde: irrelevant. Ik wil het voor mezelf gewoon op orde hebben.

10 likes

Wat @Bernard zegt: redelijk uniform. Im heb zelf geloof ik ook een of twee van dit model in mijn projectenbak liggen. Denk dat je hier lastig achter kan komen. Ook omdat er een veel gebruikt uniform uurwerk in zal zitten en geen stempels in het achterdeksel.

1 like

Voor mij hangt het er blijkbaar ook wel van af of ik het een leuk ding vind. Ik heb 3 horloges van mā€™n vader, een Enicar Sherpa, een titanium Prisma en een kwarts Seiko. De Enicar is netjes en heb ik daarom ooit laten servicen, de Prisma is een afgeragd ding maar doet het, gebruik ik zelf als klushorloge. Die Seiko doet het niet want is ooit weggelegd met een batterij erin dus moet een compleet nieuw binnenwerk in. Maar daar is het gestopt. Misschien lap ik hem nog een keer op als ik voor een paar Euro een binnenwerkje op de kop kan tikken, maar voorlopig echt geen plannen om bakken geld in dat ding te steken, het is en blijft een versleten kwarts Seiko :thinking:

Weet niet of ik dat met dit horloge zou doen. Gezien de staat is er weinig eer aan te behalen. Zou t zelf eerder in een goed doosje wegstoppen.

Chronoglide kan veelā€¦ maar tis wel een dure. Zie zelf t nut niet meer om een horloge in deze staat nog te herstellen.

2 likes

Oh ik bedoelde eigenlijk om het achterdeksel even los te halen en kijken wat het is.

Denk dat een service daar economisch onhaalbaar is voor dit horloge, kan je beter bij een hobbyist terecht.

1 like

Bedankt voor alle reacties. Inderdaad heeft het waarschijnlijk weinig waarde. Maar wel dus emotionele. Wat het verder waard is maakt mij ook niet zo veel uit. Was alleen benieuwd wat het merk is.

2 likes

Hoort dat bandje er wel op? Het lijkt te smal voor dit horloge

Ja die hoort erbij geloof ik

1 like

Weet iemand waar je kwalitatieve vintage horloges kunt kopen? Zat een beetje te kijken op dit forum maar heb heel wat moois gezien.
Alvast bedankt

Overal

Voor kwalitatief goede vintage horloges kan je, gezien je woonplaats, eens gaan kijken bij Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Zij richten zich met name op Omega en hebben vaak prachtige Omega vintages liggen.
Met de kennis die ze daar in huis hebben weet je dat je goed zit. Ook voor eventueel onderhoud.

Dank je wel AB64

Het eerste wat bij mij opkwam was Pronto / Verdal maar ik kan geen vinden die hierop lijkt. Achterdeksel eraf schroeven zou meer info geven.