Wie weet wat voor horloge dit is

Goededag ik ben nieuw hier. Ik heb dit horloge laast gevonden. Is van mij vader geweest die hem heeft gekregen in 1967 toen hij was geslaagd voor de mulo. Heeft iemand enig idee wat voor horloge dit is?

2 likes

Tis niks. Merkloos en onzichtbaar

Ja ik probeer even een foto toe te voegen

1 like

3 likes

Het lijkt erop of de wijzerplaat eens blankgepoetst is, misschien even het achterdeksel losmaken om te kijken of daar nog een merkje instaat.

1 like

Ah ik durf hem niet te openen. In ieder geval bedankt

Mocht je het horloge willen gaan dragen dan zou een service zeker aan te raden zijn.

Weet je waar ik voor zo’n oud horloge terecht kan? Ik woon zelf in Hoorn Noord Holland

In Hoorn NH

Ik weet dat helaas niet maar er is een kaart met horlogemakers die een handige Harry vast wel even wil plaatsen.
@Chlorophyl kassa 2 aub.

2 likes

Dank je wel

1 like

Ik zou eens langs chronoglide gaan, is een steenworp bij je vandaan.

1 like

Top ga ik doen, dank je wel TKH

1 like

Check! Ik stond nog bij de servicebalie.

4 likes

Geen idee waarom, maar ik denk aan Omega :woozy_face:
Voor wat het waard is…

Verre van dat Hendrik.

1 like

Geen Omega, ik heb ooit een Nisus gezien die hier redelijk op leek.

Er zijn veel merken uit die periode geweest met dit soort kasten.

1 like

Tja, de waarde van dit horloge is misschien een paar tientjes met die vernielde wijzerplaat. Als je hem leuk vindt lekker dragen tot hij ermee ophoudt, dit ding naar de horlogemaker brengen is naar mijn mening echt geld weggooien.

1 like

Dat is uiteindelijk de keuze van de TS als hij dit horloge graag zou willen gaan dragen al is het maar bij speciale gelegenheden, dan zou ik toch wel zeggen laat het uurwerk even opfrissen.
Hoeft niet de wereld te kosten en het resultaat kan een onbetaalbare glimlach opleveren.

4 likes

Sorry, ik had niet goed gelezen en gemist dat het een erfstuk was :blush:
Dat verandert de zaak inderdaad. Financiële waarde blijft nihil, emotionele waarde onbetaalbaar.

6 likes