Wie weet wat voor model omega dit is?

Wie weet wat voor model dress watch dit is? De gravering op de backcase is uit 1962.

Ik zoek ook nog een watchbox die bij dit horloge hoort. Heeft iemand nog zo een watchbix te koop?

1 like

Lastig bepalen. Achterdeksel eraf en dan kan je het lezen in het dekseltje. Is een handwinder?

Even in “Vragen over type …” geplaatst.
Mogelijk meer kans op een passend antwoord.

Vermoed dat dit de correcte is

1 like

En ik houd het bij deze

De reden?
De vorm van de lugs.
En als er -62 in het modelnummer staat is het horloge meestal pas na 62 geleverd.

En uit 2022?, laat maar :crazy_face:

Die 22 was volgens mijn, verkeerde, logical eerder 2022 dan 1922

Ha ha klopt het is 1922, het is een handopwinder.

Iemand nog enig idee met wat voor doos het horloge toendertijd is geleverd?

Heb goed naar de lugs gekeken op de beide horloges maar kan geen verschil zien, ben ook een leek hoor op dit gebied.

Weet niet hoe je de achterkant eraf kan halen en hem dan weer terug moet plaatsen, hier heb je zeker een speciaal gereedschap voor nodig?

Omega dresswatches werden in die tijd volgens mij uitgebracht in allerlei varianten dozen. Google ‘Omega box 1960’ en er gaat een wereld open.

Er zit een zeer kleine inkeping tussen de horlogekast en deksel. Mesje ertussen en openwippen.

Wel oppassen voor krassen en je vingers

De inkeping zit soms wat verborgen, bijvoorbeeld bij de lugs. De rand van het deksel goed bekijken dan zie je vaak dat er op één plek wat meer ruimte zit tussen deksel en kast.

Ik zou het niet zelf doen
Je kunt beter naar een vriendelijke horlogemaker gaan en vragen of hij het even kan openen en nadat je 2 foto’s gemaakt hebt (binnenkant bodem en uurwerk) weer kan sluiten.
Dan is het risico dat er iets kapot gaat iets lager.

2 likes