Wie weet welk merk dit "swiss made" Horloge is

Ik hoop dat je niet te veel betaald hebt. Het is echt een leuk horloge, maar ik heb het idee dat je er wat meer van had verwacht.

Probeer hem leuk te blijven vinden!

Die 18k kasten zijn echt flinterdun en zijn ook in de vele duizenden gemaakt met inderdaad bijna altijd een Landeron uurwerkje…700 euro vind ik pittig voor een CS

1 like

Nee want gold capped zit staal (of een ander metaal) onder. Deze kasten hebben geen metalen kast onder het goud. Zoals ik zei is het misleidend om deze horloges massief te noemen. Ze zijn wel 100% goud maar de lugs zijn hol van binnen. Deze foto nam ik eerder dit jaar (zie ook de uitsparingen voor een female springbar zoals bij gouden horloges)

Nog niet gekocht hoor …wilde eerst meer info voordat ik een blunder bega

2 likes

Verstandig! Zo hebben we wat aan elkaar hier op HF!
:slight_smile:

1 like

Klopt, overigens zit er niet heel veel goud aan omdat het kastje zo dun is. Ik heb er niet zo lang geleden een gesloopt, levert ruim 200 Euro aan sloopgoud op.

au au au deed het zeer…

Ja Helemaal meel eens

Nee hoor, het was een hoop schroot. Zag eruit alsof hij onder de bus was gekomen. Kastje was zo krom als een banaan en aan alle kanten gescheurd. Was echt niks meer van te maken. :smile:

Ja o.k. ik begrijp het… niets heeft het eeuwige leven…

1 like

Ik knap graag dingen op, dus ik zie gauw potentie in dingen, maar deze was echt beyond repair.

Die 700 Euro voor het horloge dat je laat zien vind ik trouwens hoog, volgens mij gaan deze dingen normaal voor rond de 500 Euro. :thinking:

In de text link die thawatcher aan mij linkt staat in dat dit soort horloges collectables zijn een zo’n 1000 tot 2000 euro waard zijn

CHRONOGRAPHE SUISSE COLLECTING

Watches today, whether branded with Chronographe Suisse or a name you’ve never heard of, are popular with first-time vintage watch buyers and even seasoned collectors. 18k gold models can sell for over EUR 3,000, although it’s not hard to find gold (and especially gold-plated) models for well under EUR 2,000. I found a gold, 37mm model from the 1950s in good cosmetic and mechanical condition for under EUR 1,000

Dat zijn wel heel optimistische prijzen. Dat zijn misschien vraagprijzen voor een geserviced exemplaar met garantie bij een dure handelaar ofzo, maar zeker geen marktplaats prijzen.

En zeker niet als er een Landeron 51 in zit, dat is de Opel kadett onder de chronografen :grin:

2 likes

O.k Duidelijk… Hier leer ik weer een hoop van … Dank u

2 likes

Maar ik vind hem qua vintage look wel mooi!!

2 likes

Ik bedoel ook niet dat er iets mis is met het horloge. Hij ziet er redelijk netjes uit en het uurwerk oogt schoon. Als alles werkt en je kunt hem voor 500 kopen heb je volgens mij een goede deal.
Landeron 48 / 51uurwerken staan niet zo hoog aangeschreven, maar dat komt vooral omdat er vreselijk veel van gemaakt zijn, niet omdat ze slecht zijn.

Houd er wel rekening mee dat als je hem regelmatig wilt gaan dragen dat service van het uurwerk aan te raden is. En voor een chronograaf is dat vrij prijzig.

In de verkoop tekst geeft de verkoper aan dat het horloge net geserviced is…dat scheelt al weer 3 jaar

1 like

Als hij kan aantonen dat hij sevice heeft gehad is dat meerwaarde, dan is de prijs misschien niet zo gek :+1:

Je valt elke keer terug op de verkooptekst ,maar die is er alleen om het horloge verkocht te krijgen aan mensen die denken dat een gouden chrono per definitie al heel waardevol en speciaal is maar dat is in dit geval echt niet van toepassing.

1 like