Wie weet welk merk dit "swiss made" Horloge is

welk merk is dit …

Cal landaron 51
Ik ben zeer benieuwd … Alvast bedankt voor de reacties

4 likes

Het zal geen groot of bekend merk zijn geweest die dit horloge heeft gemaak. Eerder een atelier of horlogemaker die met generieke onderdelen dit horloge heeft samengesteld. Anders was wel de moeite genomen het merk op de dial te zetten. Heel normaal allemaal in die tijd, “Chronographe Suisse” was een soort generieke naam voor Chronografen maar zegt dus niks over de maker.

Leuk Bi-Compax Chrono verder!

2 likes

Bedankt MotoSkooly, Ik zag hem op marktplaats staan en was benieuwd of het de moeite waard was … 18 k massief rose goud met hartslag meting


Hier een artikel waar er dieper wordt ingegaan op wat @MotoSkooly al zei.

Thanks! Ga het lezen…

Waar leid je dat massieve aan af?

En wat bedoel je met hartslagmeting?

Massief goud is misleidend. De kast is wel helemaal van goud en niet gold plated maar heeft holle lugs. De kast is een gram of 5 aan goud.

1 like

Dat staat te minste in de advertentie Dokter horloge Met op de dail een aparte hartslag meeting volgens de verkoper een zeldzame uitvoering

Ik zie een telemeter en tachymeter maar geen pulsometer. Dus geen dokters horloge of hartslag meter te zien.

1 like

Tja, Zo staat het in de tekst onder de foto’s weet ik ook niet zeker…

De tekst op MP is vaak niet veel zeggend. Een verkoper kan wel zoveel zeggen maar de foto’s spreken voor zich.

2 likes

Wat betreft het ‘massief’ goud:
Ik heb nog eens goed naar de vergroting van de achterzijde van je horloge gekeken, maar ik zou me daar niet te veel van voorstellen, sorry.

Als ik goed kijk naar de zijkant van de lug zie ik, naar mijn mening, toch slijtage door de goldplated laag heen.
Wat lager staat in de rand van de kast gestanst: ‘METAL’. Dat werd alleen gedaan als de kast van zgn ‘base metal’ was vervaardigd, meestal een of anderen messing legering. Dit om misverstanden te voorkomen dat een goldplated kast voor massief goed door zou kunnen gaan…
Heb je elders op het kastje nog goud/keur merkjes aan kunnen treffen?

2 likes

Dokters chronograaf
Deze chronograaf heeft een aparte schaal verdeling voor het controleren van de hart slag dit kom je zelden tegen…
Mooi verkoop verhaal , maar voor die prijs …is het wel waard?

Nee dit is een flinter dunne 18k kast. Zoals standaard bij een chronograph suisse. Niet plated.

2 likes

Maar is dit een koopje of liever lekker vandaan blijven…

Hangt van de prijs af, wat wordt er voor gevraagd? :wink:

Ok, @koekoek, dat zou ook kunnen. Maar is dat niet hetzelfde als wat we ‘gold capped’ noemen? Er zijn, meen ik, Omega horloges die dat ook hebben. Dat is aanzienlijk sterker dan 20 mu goldplating, maar dan mag je het toch geen massief gouden horloge noemen.

695 en bieden vanaf 595 euries

Nee dit is echt een massief gouden kast. Voor de stevigheid zit er een messing ring in omdat de gouden kast erg dun is.

1 like

Hier spreekt de expert! Dank je Wilko, voor de verduidelijking. Dan wordt ook de beoordeling van de vraagprijs anders… :slight_smile:

1 like