Wie weet welk model Cartier dit is?

Weet iemand welk model deze cartier is?

Bvd,

Louis

1 like

Cartier Tank Americaine?
Exacte type geen idee.
Deze lijkt er op:

2 likes

Ik vind de opmaak van de plaat niet heel strak, ook de beschadiging op het glas is vreemd (lijkt gewoon mineraal glas). Is dit een originele of een replica?

1 like

Foto achterkant?

Lijkt me een verwaarloosd echt exemplaar. Zie na wat zoeken geen duidelijke verschillen: registers en guilloche zitten op dezelfde plek als die van C24, ook de secret signature, minutentrack rn datumfont kloppen op het eerste gezicht.

OP, wat is de context van de vraag? Een kennis heeft dit horloge? Of heb je hem gevonden op zolder?

3 likes

Dank voor alle reacties. Een kennis heeft deze van een familielid gekregen op jonge leeftijd, maar vraagt zich nu, vele jaren later, af welk model het is. Kon hem op het eerste oog ook niet vinden, maar de Tank Americaine XXL is bijna identiek.

Ook van dit model zijn er stapels replica. Zou op basis van deze ene foto & de wijze van verkrijging, hem niet zo snel als echt verklaren :thinking:

Heb je ook een foto van de achterkant, dat zal waarschijnlijk meer zeggen…

Heb ik niet gemaakt, maar zag er exact hetzelfde uit als in de ad hierboven

1 like

Petje af dat je een dergelijk elabore uurwerk uit het hoofd kunt vergelijken. Ik zou echt twee plaatjes naast elkaar moeten hebben.

zoiets? nu achterzijde nog

2 likes

Ik zou zeggen dat het de real deal is al zou je nog kunnen denken dat de één rosé goud is en de ander geel goud (lijkt het dan) en of Cartier deze ooit in RG gemaakt heeft.

Inderdaad :+1:t3: Zodat duidelijk te zien is dat de linker 2 niet gelijk is aan de rechter 2.

1 like

Ik wil je best geloven maar ik kan in de regel aan de gravering van de achterkant zien of deze origineel is of niet, daarnaast vind je daar een referentienummer zodat je exact weet hoe hij er uit hoort te zien en waarschijnlijk een serienummer dat in ieder geval uniek moet zijn.

1 like

Op de Tank US zit ook gewoon gehard mineraal glas. Is origineel zo af fabriek.

Zal een referentie 2892 kunnen zijn. De 3072 is er alleen in rosé en deze op de foto lijkt erg geel.

2 likes

Kunnen we nog fotos verwachten van achterzijde? altijd benieuwd

Nee. Zien we nooit meer terug.

1 like

Hem of de Cartier? :rofl:

Hem wel. Hij doet nog dingen op HF. Dus dat zal wel los lopen… Maar hij is hier wel stil.

Maar wie weet.

De lollipop achteraan de secondenwijzer lijkt me een beetje groot, maar misschien zit er in de echte al variatie in de wijzers.