Wie weet welk model Cartier dit is?

Niet mooi dat opa is overledenen. Gecondoleerd En ook een nep collectie verzamelen is mogelijk. Cartiers zijn kostbare horloges en een hele collectie echte Cartiers kan al snel richting tienduizenden tot honderdduizenden euro’s gaan. Als opa plezier had van zijn imitatie Cartiers was dat zijn goed recht. Alleen qua erfenis “waarde” kan het allemaal op de oud ijzer schroothoop. Ik zou er verder geen tijd en energie in stoppen. Want de kans dat er een echte tussen zit zal nihil zijn. Met echte Cartiers in bezit ga je namelijk geen neppers verzamelen.

3 likes

Je hebt mensen die dat wel doen. Ik zou gewoon alles even nalopen, ook al is er best een flinke kans dat alles nep is.

Maar goed, dit is en blijft een interessante rubriek waarbij je je toch niet aan de indruk kunt onttrekken dat men probeert uit te zoeken of een nepper de ‘experts’ kan ‘neppen’ :stuck_out_tongue:

3 likes

74 likes

piep piep piep piep… :rofl: :rofl:

1 like

Aan de ene kant kun je er om lachen en het vermakelijk vinden. Aan de andere kant kunnen we ook hopen dat opa niet op zijn oudere dag veel te veel geld heeft geïnvesteerd in nep horloges.

Daarnaast lijkt me het jammer voor de nabestaanden, die hadden gehoopt op een nalatenschap en komen er nu achter dat het tientjeswerk is.

Ik weet dus niet zo goed of ik het vermakelijk of jammer vind voor TS.

3 likes

Helemaal mee eens.
Humor relativeert en mag een beetje schuren.

7 likes

Niet te dramatisch doen, opa heeft echt niet het familie kapitaal stuk geslagen op een serie Cartier neppers. Dit soort klokjes koop je voor een habbekrats. Tientjes werk.

Tenzij de verkoper hem heeft verzekerd dat het echte Cartiers waren. Maar dat blijft allemaal speculaasie.

Dan was opa echt wel beter geïnformeerd. Niemand gaat duizenden euro’s stukslaan op nep horloges die via via op de kop worden getikt. Waarschijnlijk heeft opa altijd wat geheimzinnig gedaan over zijn Cartiers. Familie heeft er de ballen verstand van (ook niet erg) Cartier klinkt gewoon heel kostbaar. En voor iemand die nul verstand heeft van horloges is 500 euro al heel veel geld voor een “echte (nep)” Cartier.

Zo heb ik bijvoorbeeld de ballen verstand van dure merk handtassen… schijnt dat die dingen ook in de duizenden euro’s kunnen lopen. Zou je mij een nep handtas van een duur merk laten zien dan weet ik ook niet of die echt is en kan je mij alles wijsmaken.

1 like

Speculaasie!
Lekker man

4 likes

:joy:

skft-020c583e5729bd459fbe20a3bbd315c7 (1)-01-01

Ik stem voor vermakelijk. Groetjes van de mijne!

3 likes

cartier

Ik weet het, de conclusie is al duidelijk, hij is nep.
Maar ik moest wel erg lachen om die date window, dwars door een … date dial

2cef043629ebc6c55e26ade1e3f977bc

13 likes

Heb jij nooit van de dual date complicatie gehoord?! Die kan je gebruiken voor de toekomst :crazy_face:

3 likes

Helaas geen Cartier

Die is nep, cartier doet niet aan funky stiksels.

1 like
3 likes

Maar onze Ko wah, hayee!

kaolo ko

1 like

Denk dat de rest van de collectie zo de kliko in kan.