Wie weet welk model Cartier dit is?

Beste horloge liefhebbers,
We willen de horloge collectie van onze opa laten taxeren en van de meeste modellen weten we wel wat voor horloges het zijn. Echter zit er een Cartier tussen waarvan we niks op het internet kunnen vinden op basis van de referentie nummers. Zie hieronder de foto’s. Het zou een Tank MC moeten zijn maar ook op Chrono24 kan ik er geen een vinden met dezelfde wijzerplaat. Graag maak ik gebruik van jullie kennis om dit horloge te identificeren. Alle feedback is welkom, bedankt alvast!!

De cijfers die op de achterkant staan zijn 95336 en D998.


Als ik zie hoe die schroefjes op de hoeken van de achter deksel zitten dan zeg ik een dikke nepper.

1 like

Dit is een replica

Niet echt.

Raar is wel dat de schroefjes naderhand zijn bevestigd.
De kastdeksel is een klikdeksel en had geen schroefjes.
Ik denk dat losschroeven wel eea duidelijk zal maken…

1 like

Bedankt voor de snelle reacties. Ik vermoed ook dat er met de achterkant gerommeld is als ik zo de schroefjes zie. Echter zou het mij verbazen als het een nepper is, hij was een echte horloge liefhebber met een grote collectie Cartier horloges.

Ik vermoed dat het door moet gaan voor een Tank 2303.

Wel een slechte kopie dan.

  • Knoppen zijn te groot
  • Kroon is te klein en niet een goede cabochon
  • Kast klopt niet
  • Kenmerken van Cartiercijfers missen
  • Subdials verkeer geplaatst.

Hieronder een echte.

1 like

Deze is 100% nep.

Niets maar dan ook niets klopt aan dit horloge.

1 like

Is dit weer een test of iemand zijn/haar neppe Cartier voor kan laten doen als echt?

3 likes

Kun je wat laten zien van die collectie?

Bedankt voor jullie reacties. Had ik niet verwacht maar ben dan ook geen horloge kenner. Hieronder nog een ander model uit zijn collectie

Het kan aan mij liggen maar staat het woord ‘Cartier’ niet scheef op de caseback?

1 like

Deze is helaas ook nep.

2 likes

Inderdaad, ook een replica, dit voorspelt weinig goeds voor de rest…

4 likes

De datum van die pasha :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ook een nepper die Pasha inderdaad.

Blijft vermakelijk dit deel van HF :sweat_smile:

11 likes

Dit is wel vervelend. Aangezien opa een liefhebber was, en de eerste 2 hier getoonde horloges twijfelachtig zijn.
Heb je nog meer foto’s van de andere horloges?

3 likes

Ik vrees dat ie z’n collectie op het strand in Spanje heeft gekocht.

Gecondoleerd trouwens.

1 like

Fake.

1 like