Ik heb een jaar of wat geleden op de rommelmarkt een chronograaf gekocht met een uuwerk dat ik niet kan definieren. Nu liep ik vandaag weer over de rommelmarkt en moest aan het horloge denken en heb het weer opgeduikeld. Ik dacht dat ik al een op het forum had gevraagd naar het uurwerk, maar kan het niet terugvinden. Dus, wie weet het? Het is redelijk klein en bij mij doet ie het niet dus ik weet ook niet precies wat welke knop doet. Deze foto heb ik van internet, de omschrijving van het uurwerk op die site is “onbekend uurwerk”
Hoi Henrik,
Dat is soms een hels karwei maar je kunt het proberen en succes.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?12&ranfft&0&2uswk
Groet
Iwan
Dank je Iwan, ik ken de site maar alle uurwerken stuk voor stuk aflopen lijkt me wat veel van het goede. Ik weet zeker dat er een handje vol mensen zijn die het weten. Ik heb trouwens ook net een goed idee gekregen, even de Flume er bij pakken. Wie weet kan ik 'm zelf vinden (dan post ik het meteen).
Ik heb onlangs een Pontiac met dit werk gekocht.
Ranfft noemt het de armelieden flyback.
Duh! En nog eens duh, want misschien had ik ten tijde van die topic het horloge al… Maar nog niet goed gekeken blijkbaar! Dank je Maurits voor de link!
Was binnen 13 minuten opgelost, nou daar zou ons regering nog wat van kunnen lieren.