Wie wil mij helpen 😅

Hallo allemaal ik vroeg mij af of iemand mij iets meer over deze horloges kan vertellen.
Oh, en sorry voor de kwaliteit van de fotos het licht en de tijd werkte even niet mee ook moest ik het in 2 berichten plaatsen :grimacing:


Groetjes kim

Wat wil je weten? foto’s even draaien, hoeven we niet onze nek te verrekken.

Euhm ja wat zou je erover kunnen vertellen waar komen ze vandaan wat zijn het voor klokjes, dat soort dingen. En of ze evt een waarde hebben. Oh dat draaien lukt niet sorry! Misschien je telefoon draaien ipv je nek? :flushed:

vwb waarde, geen materiële waarde, wellicht immateriële waarde.

Wil je echt weten waar ze vandaan komen of gaat het er vooral om of je er nog wat geld voor kan krijgen? Scheelt de fanatieke onderzoeker hier wat tijd.

2 likes

Ik zit dit op een computer te lezen. Uweetwel, zo’n apparaat met toetsenbord, scherm en muis er aan. Alsmede fatsoenlijke studio monitors, maar dat terzijde.

We zouden betere foto’s moeten hebben, genomen bij daglicht, bijvoorbeeld, en fatsoenlijk scherp, om zekerheid te geven over de herkomst. Ook zou een korte beschrijving per horloge helpen:

Hoe groot is het?
Staan er inscripties of gravures op het deksel?
Is het quartz of mechanisch?

Zo op het blote oog denk ik dat @JimSoul het wel gezegd heeft. Ik zie een zwik horloges van lage waarde, in matige staat, uit de jaren 60, 70 en wellicht 80 (die Seiko? Hmm).

1 like

Tientjeswerk voor het gehele lot.

Nou, de manier waarop je dit formuleert vind ik niet erg aardig. Ik vind het namelijk ook echt interesant waar ze vandaan komen en om er wat over te leren ik draag die grijze namelijk gewoon zelf

Ik ga er evn voor zitten en dan zet ik alles erbij :slight_smile:️ Haha sorry daar had ik hellemaal niet aan gedacht domdom

1 like

Ik vind de waarde leuk om te weten maar dat is niet de hoofdzaak. Ik vind geregeld oude horloges bij me oma op zolder bijvoorbeeld en vind het dan leuk er wat over te weten. Wellicht kan ik er iemand blij mee maken en ik draag ze zelf :sweat_smile:

Duidelijke foto’s van de achterkant wil ook helpen, als je de mogelijkheid hebt om het dekseltje te openen dan helpt een foto van het uurwerk ook.

1 like

Misschien klinkt mijn mededeling ook onaardig, maar eigenlijk het niet de moeite waard om over dames horloges te discussiëren.
Vrijwel niemand verzamelt ze, ze hebben meestal eenvoudige werkjes en zijn in grote series gemaakt met als resultaat, dat je er nauwelijks meer dan de edelmetaalwaarde voor krijgt.
Ook de huidige mode helpt niet echt aangezien de meeste jonge vrouwen grotere horloges willen dragen.
En de oudere dames kunnen op die kleine dingen de tijd niet meer aflezen en dragen ze dus ook niet meer.
(Tijd) investeren in dameshorloges is tijdverlies.

4 likes

ctrl+shift+pijltje!

Dat komt vooral omdat er best veel mensen zijn die ergens een horloge vinden, dan op HF komen met een paar vragen, en zodra ze horen dat het horloge niks waard is, nooit meer reageren. Terwijl sommige mensen dan wel relatief veel tijd hebben gestoken in de details uitzoeken.
Maar het feit dat jij hier nogsteeds bent laat zien dat je niet zo bent :slight_smile: Dus… Welkom op het Horlogeforum!

3 likes

De Riam is een leuk vintage herenhorloge, maar helaas is daar een pootje (“lug”) van afgebroken en dat is niet te repareren. Weggooien kan, maar onderdelen zijn nog bruikbaar dus is opsturen naar bijvoorbeeld @vouwfietser beter :smiley:

Verder zie ik nog een Marty: dat is een Nederlands merk met hier op HF een kleine cultstatus, maar helaas alleen voor de herenhorloges :innocent:

de goeie fotos enzo kan ik wel pas morgen doen want ben vandaag erg druk

Dankje voor je reactie, das een leuk idee dat opsturen.

1 like
2 likes

Whahaha, geloof het of niet deze komen toevallig allemaal bij mijn oma van zolder. En zijn van haarzelf mijn moeder en tante geweest. Wel jammer dat op dit forum iedereen zo negatief ingesteld is. Of waar dacht u dat ik ze vandaan zou hebben? Maar dit zegt waarschijnlijk meer over uzelf. :slight_smile:

1 like