Wie wil mijn seiko automatic +- 40 jr. oud repareren?

Lezer gegroet,

Op marktplaats heb ik een oude seiko (automatic) gekocht, het horloge loopt nog wel maar niet op tijd. Ook is het zo dat als ik hem even weg leg hij snel stil staat. Is er iemand die het leuk vind om te proberen om het klokje weer goed aan de praat te krijgen? Mocht je het willen proberen en het lukt niet geen probleem nou ligt die ook maar in de kast…

Klinkt alsof het gewoon een (flinke) beurt nodig heeft.

ik weet niet waar je woont, maar in Gouda zit atelier FJ de Groot
http://www.horlogereparaties.nl/index.htm
. Ik ken ze niet, maar de website komt op mij iig goed over.

Ik ken 'm wel.

AVOID.

Enough said. >X

Los daarvan (evt. details indien gewenst graag per PB) is even de vraag wat je eraan uit wil geven. Weinig horlogemakers hebben routine in mechanische Seiko’s (ik ook niet!), en onderdelen zijn soms heel lastig tot onmogelijk - hoewel Seiko NL nog redelijk goed levert. Een goede horlogemaker die aan het eind van de maand nog beleg op z’n boterham zou zomaar 's 120 tot 150 euro kunnen vragen. Wat uit de buurt wellicht, maar ik ken zelf Clockwise in Hellevoetsluis - daar komt goed werk vandaan. Reken dan wel op de bovengenoemde prijzen.

Kun je dat ook toelichten? In dit topic
http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,206511
zijn er louter lovende woorden.

Yep. Per PB. Vanavond ergens.

Het lijkt me voor dit forum informatiever als je je verhaal met iedereen deelt. Alleen zeggen AVOID zonder verhaal daar wordt niemand wijzer van.

Helemaal mee eens, ik zou dat nl. ook graag willen weten aangezien ik zijn website onlangs ook eens bekeken heb ivm een mogelijk onderhoud van een van mijn horloges.

Alvast bedankt,

Marc

Ben ik ook benieuwd naar, heeft een goede naam, dus als je ‘avoid’ schrijft is een toelichting op het forum het minste wat je kunt doen. Verder is een Seiko automatic nou niet iets waar veel horlogemakers van in paniek zullen raken.

Tja, voor zo’n klusjes hadden we natuurlijk altijd Richard A., maar zoals bekend gaat ie terug naar UK.

Beloofde PB’s verzonden.

vandaar deze vraag ik ben eigenlijk op zoek naar een hobbyïst die het leuk vindt om er eens binnenin te kijken.
Ik heb voor het klokje 25 euro betaald dus het moet ook een beetje goedkoop blijven.
alvast bedankt voor jullie reacties!

Tja Paul, er eens binnenin laten kijken door een hobbyist gaat denk ik niet de oplossing geven. You’ll get what you pay for, tenzij het een of andere vriendendienst wordt. Wil niet onaardig zijn, maar een horlogemaker die iets wil verdienen zal het een biet zijn wat het horloge de eigenaar gekost heeft; en een hobbyist gaat, waarschijnlijk, geen duurzame reparatie/servicebeurt verrichten.

Maar toch succes, en ik krijg - tot mijn verbijstering altijd - ook wel 's ongelijk hoor.

:S :wink:

1 like

ik heb niemand gehoord, die gevraagd welk model het is!

een donor uurwerk is goedkoop meestal en makkelijk in te zetten, klaar is Kees.

Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een oude mechanische Seiko bij Paul van Zeeland in Velp een beurt laten geven. Prima service. Vooraf krijg je een prijsopgave en kun je kiezen of je ermee akkoord gaat. Het is echter wel het overwegen waard of je zoveel geld wilt uitgeven voor een beurt van een horloge van € 25,-. In mijn geval ging het om een Seiko chrono uit 1970. Kosten € 125,-

GRoeten.

ik heb een seiko automatic met 17 jewels, staat er op de wijzerplaat hij is eenvoudig uitgevoerd met datum en een secondewijzer.
op de achterkant staat:
seiko
474706
SGP back st.steel
7005-2000
Japan-A

Ik zou zeggen bied 'm aan bij de reparatie afdeling van SEIKO Nederland.