Wie zet z’n maantje altijd op tijd? (Met schema)

Als je bij de complicaties een maantje hebt zitten , stel je die dan altijd/soms/nooit op tijd in? (Ik bedoel hier niet de dag/nacht aanduiding)

6 likes

Ik heb helemaal geen geld voor een maanfase joh. :joy: Maar als ik er één zou hebben, dan zou ik het zeker zoals jou doen, ik ben daar wel enigszins autistisch in.

7 likes

Ah, volgens mij kun je van de waarde van jouw collectie wel een wereldreis maken :smiley:

1 like

In de Hodinkee-app staat ook een maanfase. Iets moderner dan een gescande bladzijde :nerd_face:

3 likes

Wat het waard is? Twee weken met de auto op vakantie maar Oostenrijk met het gezin. Wereldreis kan misschien als je gaat hitchhiken? :joy:

2 likes

Mijn maanfase horloge draag ik, of hij staat op de winder. Hij blijft dus gewoon ‘in fase’ lopen.

1 like

Valt op zich mee. :slight_smile:

1 like

Dit zou voor mij inderdaad een reden zijn een watchwinder aan te schaffen :innocent:
Maar heb geen maanstand horloge :grin:

Quartz?

Ja, dat dan weer wel.

1 like

Helaas…toch bedankt voor de suggestie! :ok_hand:

1 like

Ik heb een Oris Artelier met maanfase en die zet ik zeker wel gelijk wanneer ik hem draag. Een horloge moet bij mij altijd op tijd staan, wanneer ik hem draag, anders kan ik het beter aflaten.:slightly_smiling_face:

1 like

‘t ging er om dat je zei geen maanfase kan betalen :crazy_face: (Joh…) Met de fiets naar Griekenland is natuurlijk ook leuk.:joy:

ik heb een handwinder met moon phase zonder snelverstelling… dus…

Nee! :smiley:

1 like

Duidelijk antwoord. Ook als je een horloge doorlopend draagt of een winder gebruikt is dat geen punt. Ik draag soms dagelijks een ander horloge en is het ‘bijzetten’ van het maantje tijdrovend omdat ik soms de hele maand moet doordraaien. Ik kwam op de vraag omdat ik me heb voorgenomen om met de aankomende feestdagen deze Benjamin te actualiseren en te dragen en daarbij wel ff bezig was…
Een winder is dus eigenlijk wel nodig voor deze…

3 likes

Ik zet hem altijd netjes op de goede stand. Met de JLC app is dat ook niet ingewikkeld en wel een rustgevend procesje. Mijn watchwinder staat werkloos te wezen.

12 likes

Nicenice!

1 like

Aangezien het een Quartz is loopt hij meestal wel vrij goed :slight_smile:

Ik vind zelf voor een maanfase een Quartz ideaal, mechanisch kost erg veel werk om het telkens goed te zetten, en wanneer je dat niet doet waarom heb je dan een maanfase?

6 likes

Wat ik me dan afvraag; geeft de app dan voor een bepaalde datum aan hoe veel ‘clicks’ je de maan moet geven vanuit nieuwe maan oid? Anders lijkt het me bij bijvoorbeeld een halfvolle maan erg lastig om het precies goed in te stellen. Zelf heb ik hem bij volle maan ingesteld en zorg dat hij daarna blijft lopen, maar dat werkt dus niet als je hem op elke willekeurige datum weer aan moet kunnen slingeren.

1 like