Wie zijn hier de experts.....?

Het is moeilijk in te schatten wie er nu écht verstand heeft van een merk/type horloge en wie er verstand van dénkt te hebben of gewoon maar wat roept.
Ik zou het prettig vinden als er (per merk?) een overzicht zou zijn van experts waar je op kan rekenen. Dát zou bijvoorbeeld een mooie badge zijn om te behalen op het nieuwe forum. Een Rolex-badge omdat je verstand hebt van Rolex. Handig!
Als er 20 mensen iets roepen over (bv een horlogedoos) van Rolex dan weet je aan wiens mening je waarde moet hechten.
Ik heb gezocht maar niets gevonden.
Idee? Overigens was Rolex slechts een voorbeeld…

2 likes

Ik weet uit ervaring dat XXoF veel verstand heeft van (vintage) Rolex. Super C kan op honderd meter afstand een fake van een echte onderscheiden, maakt niet uit welk merk/type, hij heeft och bijna alles al een keer gehad :stuck_out_tongue:
ReneJK is expert op het gebied van vintage Breitling.

2 likes

Het is zeker jammer dat echte kenners Xxof (rolex) SuperC (veel) of Rob (seiko) relatief weinig posten. Al vraag ik me af hoe gevoelig zij zijn voor dergelijke internetpunten…

Ik zie er de waarde wel van in maar aan de andere kant: hoe wordt dan beslist wie een badge krijgt, en waarom precies? Puur mod werk? Het lijkt me dat die het al druk genoeg hebben. Votes door andere lvl3 gebruikers zou kunnen maar heeft ook nadelen.

Ik denk dat de reguliere HF gebruiker wel zo ongeveer weet wie waar verstand van heeft. Nogmaals een leuk idee maar het toe passen lijkt me lastig.

Ik zou iig geven: tjvreeken de RUSbadge, candide Haliosbadge, Tissot62 Neerlandicusbadge, schmeink flipperbadge, Marc-b1 breitlingbadge, Ko bandenbadge, H47 AlexisTexasbadge Arie K technicusbadge en geef mij dan maar een stowabadge. Maar dan vergeet ik er nog een hele hoop mensen met een heleboel kennis.

Vergeet niet dat er ook een hoop relatief ‘stille’ leden zijn met een hoop kennis. op het vintage forum dat ik voor het vernieuwde Hf weinig bezocht staan echt bijzonder informatieve bijdragen.

gr, HJR

Ik “like” de gedachte hierachter wel.

Het idee van de levels en likes nu is om te zien of iemand actief is of niet. Alleen veel likes wil niet zeggen dat je ook ergens veel van weet. Posten van leuke plaatjes komt je ook op veel likes te staan…

Dus een extra knopje met “nuttig” of een andere benaming kan ervoor zorgen dat je een expert badge bij elkaar sprokkelt. Dan zie je snel genoeg wie de experts zijn lijkt me. Alleen een onderscheid in merken lijkt me lastig. Als je hierboven ook leest zijn er ook fakebusters, strapkings en meer van dat soort volk…

Preciessieman, volgens mij verdwenen van de wereld want ik krijg hem zelf via mail niet meer te pakken, was en is voor mij een zeer gedreven man met enorme kennis en vaardigheid op het onderdeel uurwerkherstel etc. waanzinnig, ben een keer bij de man thuis geweest:ongehoord. ook zijn posts waren mi een waardevolle aanvulling voor de fora.

Voor vintages, das dan weer mijn stukje van het verzamelen, vertrouw ik volledig op Koen, Vintage1982, Inca en Gschoots !

Ik ga dan voor de NGDEKVZ* - badge :smile:

*niet gehinderd door enige kennis van zaken

5 likes

Ik vind het wel echt een goed idee, ondanks dat de uitvoering misschien wat lastig is. Al moet ik zeggen dat je vaak aan de post de kennis wel kunt onderscheiden van de posten om te posten reacties.

Moi?

Daddel.

2 likes

Ik heb het helaas te druk om veel te posten.
Contact kan het snelst via facebook.com.robokies; dat komt op mijn telefoon binnen.
Daar zet ik ook de nieuwste aanwinsten en mods.

Als ik hier een vraag zie over Seiko, probeer ik wel te antwoorden (maar ik moet eerlijk zeggen dat deze oude man nogal moet wennen aan de nieuwe forum layout :slight_smile: )

1 like

Was borokies als bezet? :wink:

Mensen zouden nog denken dat je Bor of Boris heet :stuck_out_tongue:

Ik heb in elk geval nergens verstand van. Dat is me reeds meerdere malen verteld door mensen die ik vertrouw in zulke zaken :wink:

1 like