Vraagje! Bij mijn Speedmaster valt het mij op dat wanneer de chronograaf loopt, de minuutwijzer overspringt naar de volgende minuut voordat de secondewijzer de 0 raakt. Hij springt al over tussen de 55 en 58 seconden. Bij enkele andere Speedmasters heb ik dit ook gezien maar bij sommige ook weer niet. Weet iemand of hier iets aan te doen is (af te stellen tijdens een servicebeurt) of zal ik er mee moeten leven?
Je zou inderdaad kunnen zeggen āleer ermee levenā maar ik zou het toch storend vinden op zoān kwaliteits horloge. Alles moet het toch doen zoals bedoeld zou je denken. Niet dat ik rennend naar een horlogemaker zou gaan maar zou het wel in orde willen hebben na een volgende beurt.
Klinkt als een maandagochtend modelletje. Gewoon de kliko in.
Als de chronograafwijzer netjes op nul terugspringt bij het ānullenā van de chrono zit het in de stand van de nok die minuutwijzer ƩƩns per minuut meeneemt, kan wellicht slijtage zijn maar denk gewoon verschoven. Centraalseconderad vervangen voor nieuw zou in ieder geval uitkomst moeten bieden. Hoort netjes op 12 de minuten te verzetten natuurlijk.
Het is welhaast zeker geen slijtage. Ook denk ik dat er niets vervangen hoeft te worden.
EƩn en ander moet gewoon even worden bijgeregeld.
Vaak bestaat de nok uit een veertje op t centrale chrono rad, je kunt eraan buigen maar dat is oeverloos proberen, beter is echt nieuw en goed, maar ga gerust je gangā¦
Bedankt voor je antwoord! Nu weet ik dat er dus wel iets aan gedaan kan worden. Het stoort me niet dusdanig dat ik het gelijk laat maken maar bij de volgende servicebeurt zal ik het zeker aangeven.