Wijzer uit het lood; toch kopen?

Ik heb een horloge gezien (op een site in Duitsland) dat ik overweeg te kopen, maar de urenwijzer van de chronograaf staat een fractie uit het lood. Het betreft een IWC met een 7750 uurwerk. Het is een horloge uit de begin jaren 90 en dan kun je dat soort dingen soms verwachten, maar ik weet dat ik me daar toch aan ga storen. Is dit iets wat eenvoudig kan worden verholpen of moet ik rekening houden met een volledige service? Het horloge loopt op zich nog goed dus zou los hiervan nog geen service nodig hebben. Of zou ik de verkoper kunnen verzoeken dat hij dit fixed voordat ik het koop? Ben benieuwd naar jullie gedachten/advies.

In veel gevallen zou het zijn wijzers verwijderen en terug plaatsen, is niet heel moeilijk.

1 like

Vragen kan altijd natuurlijk

1 like

Dit zou mijn eerste optie zijn.
Vervolgens zou ik een bevriende horlogemaker vragen hoeveel moeite 't is, wat het moet kosten etc.

Ik zou hem zonder huiswerk vooraf zeker niet kopen want …
:arrow_down:

Succes!

1 like

Wijzer goed zetten is geen probleem en een klein werkje.
Maar ik zou wel even de onderhoudshistorie navragen want zoiets gebeurt meestal niet vanzelf of met normaal gebruik.
Als ie uit de jaren 90 is moet ie zoiezo al een paar keer een onderhoudsbeurt hebben gehad. Is dat niet dan reken de kosten er alvast bij want dan is ie aan de beurt.

Gr,

Ik sluit me hierbij aan.
En mijn ervaring is dat de rest knop soms iets harder/verder ingedrukt kan worden waardoor hij wel volledig wordt gereset.

Heb je het horloge un het echt gezien? Op een foto is het vrijwel nooit goed te zien. De lens moet dan exact 100% recht voor het horloge hebben gestaan…

Dank allen! Ik ga een bod doen, maar houd daarbij rekening dat ik ook nog kosten kwijt zal zijn aan een volledige service.

1 like