Wijzer vintage geel verven?

Hallo allen,

Ik heb een prachtige Submariner 5513 in mijn bezit.

Het enige minpuntje is dat er een superluminova secondewijzer in zit en deze is dan ook wat witter dan de 2 tritium wijzers.

Weten jullie een goed adresje in Amsterdam of omstreken waar ik deze wijzer wat geler kan laten schilderen?

Ik snap heel goed dat je daar wat aan wilt doen. Ik zou echter op zoek gaan naar een oude tritium secondenwijzer ( bijvoorbeeld op het Vintage Rolex Forum). Zal niet super makkelijk zijn om een goede met matching patina te vinden, maar het resultaat is wel veel mooier.

Hoi eddy,

Ben ik met je eens. Ik ben ook al geruime tijd opzoek naar een tritium seconde wijzer. Ik vind echter voornamelijk hele sets tritiumwijzers waarvan ik al bij voorbaat weet dat de kleur niet gaat matchen.

Ik vraag me af, op zo’n klein oppervlakte als de secondewzijer van rolex, kan toch bijna niets misgaan met schilderen door een vakman?

Een atelier met een assortiment luminova van diverse kleuren moet toch een juiste kleur kunnen samenstellen.
Lukt dikwijls niet altijd van de eerste maal.
Want wijzers aanschaffen met patina gaat ook bijna nooit kloppen.

Ik heb bij Wesselink en Vreeker weleens wijzers laten relumen in oud geel. Zag er heel mooi uit, maar in mijn geval was er geen tritium meer waarmee de kleur moest matchen. Je kan altijd even informeren.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Even voor de duidelijkheid, ik wil de wijzer niet laten relumen, maar enkel later schilderen. Er zit namelijk gewoon egaal superluminova op.

Als je dit echt heel graag wilt dan kun je denk ik beter alle wijzers laten relumen en dan in een vintage kleur. Wat je ook doet en hoeveel je ook je best doet, dat verschil blijf je zien, om nog maar niet te spreken over hoe het er in het donker uit ziet

De andere wijzers laten relumen is geen optie vind ik.

Nu geeft die seconde wijzer in het donker ook licht, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Zal zo wel effe een foto plaatsen van m’n horloge. Dan krijgen jullie er een beetje beeld bij. Het is namelijk echt heel licht patina wat ik heb.

schilderen , dat gaat denk ik nooit werken
relumen gebeurt vanaf de onderzijde , schilderen vanaf de bovenkant
als je gaat schilderen schilder je ook het metaal van de wijzer mee en dat ziet er niet uit, of
 het ziet er dan uit alsof iemand met een potje tippex en kwastje bezig is geweest

enige optie , lume eraf vanaf de onderzijde en met verf op kleur (geen luminova oid) weer ‘relumen’ vanaf de onderzijde

“Gifmenger” aan het werk noem ik het wel eens :grinning:

1 like