Heb een paar goedkope klokjes, waarbij een foutje zit op de wijzerplaat. De indeling van de subdials kloppen niet.
Het zijn geen dure klokjes. Maar voor mij zijn ze bijzonder, omdat ik ze uit&in elkaar heb gezet.
Nu vroeg ik me af of iemand weet waar ik kan aankloppen met m’n goedkope klokjes. Heb op forum Atelier Meeus gezien, maar daar durf ik 't niet eens te vragen met hun dure merken.
Marnix, van waar be je ?
Ik ben via een kennnis terecht gekomen bij een horlogemaker (Faes) in Keerbergen bij Leuven. Die kan in principe dit soort dingen wel aan…ik denk dat je best even de gouden gids erbij pakt en wat rondbelt…
mvg
Broes
Maar wat bedoel je juist met “de indeling van de subdials” klopt niet ? Zijn het geen originele wijzerplaten van die horloges ? En over welke calibers gaat het ?
Bij Meeus kan je aankloppen voor restauratie, en ze kunnen zelfs volledig nieuwe wijzerplaten maken (volgens je eigen design), maar minimumprijs voor een eenvoudige restauratie begint bij +/- 60 à 70 Euro.
Maar als ik jou was zou ik ze gewoon even mailen met een fotootje van de bewuste wijzerplaten en je wensen… Wie weet valt het nog best mee.
Ook bij Horlogeglas.nl kan je je wijzerplaten laten restaureren (ze werken daarvoor samen met een Duitse firma als ik me niet vergis). Best bellen, want hun contact-pagina werkt niet zo best.
Er zijn ook een heleboel restaurateurs in vooral Italië en Frankrijk, maar die zijn (ik spreek uit ervaring) niet altijd zo betrouwbaar en de kwaliteit varieert van perfect tot rot-slecht… En géén van die ateliers is echt goedkoop…
Horloges die je zelf uiteen gehaald hebt en terug ineen gestoken, zijn een soort “mijlpalen” voor een horloge-liefhebber, dus zijn het zeker waard om er zo perfect mogelijk uit te zien, want die dingen hebben voor jou persoonlijk véél waarde !
Maar wat bedoel je juist met “de indeling van de
subdials” klopt niet ? Zijn het geen originele
wijzerplaten van die horloges ? En over welke
calibers gaat het ?
Het gaat om een gemodificeerde 6497 uurwerk, waar een GMT functie. Nu is de wijzerplaat van de GMT subdial per abuus bedrukt met een 12 uurs indeling ipv 24 uurs. Beetje dom dus.
Wat er moet gebeuren is dat de 12 uurs bedrukte indeling verwijderd moet worden, zonder de laag eronder te beschadigen, en een nieuwe 24 uurs indeling opdrukken.
Bij Meeus kan je aankloppen voor restauratie, en
ze kunnen zelfs volledig nieuwe wijzerplaten maken
(volgens je eigen design), maar minimumprijs voor
een eenvoudige restauratie begint bij +/- 60 à 70
Euro.
Hm… 70 euro is wel een hoop geld voor m’n klokje… iemand nog meer ideeen?
Maar als ik jou was zou ik ze gewoon even mailen
met een fotootje van de bewuste wijzerplaten en je
wensen… Wie weet valt het nog best mee.
Ook bij Horlogeglas.nl kan je je wijzerplaten
laten restaureren (ze werken daarvoor samen met
een Duitse firma als ik me niet vergis). Best
bellen, want hun contact-pagina werkt niet zo
best.
Realiseerde me niet dat horlogeglas ook aan wijzerplaten deed. Zal ze binnenkort eens een e-mailtje sturen.
Er zijn ook een heleboel restaurateurs in vooral
Italië en Frankrijk, maar die zijn (ik spreek uit
ervaring) niet altijd zo betrouwbaar en de
kwaliteit varieert van perfect tot rot-slecht…
En géén van die ateliers is echt goedkoop…
Dat gaat me iets te ver… zowel kwa centjes en moeite… Als het nu een erfstuk was ofzo, OK. Maar dit was een simpel klokje. Dure klokjes durf ik voorlopig niet aan te raken.
Horloges die je zelf uiteen gehaald hebt en terug
ineen gestoken, zijn een soort “mijlpalen” voor
een horloge-liefhebber, dus zijn het zeker waard
om er zo perfect mogelijk uit te zien, want die
dingen hebben voor jou persoonlijk véél waarde !
:)-D
Heb je overigens al eens gekeken op de site van
Römer ? http://www.uhren-roemer.de . Die heeft
ook een heleboel vintage wijzerplaten (zoeken op
merk of caliber). Misschien zit daar wel iets voor
jou bij ? Of Ebay ? bvb hier: http://schmuck.shop.ebay.de/Zifferblatter-/57723/i
.html?_catref=1&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282
Is geen standaard wijzerplaat, is probeer het daarom op de originele te houden. Zodra ik meer tijd heb zal ik er eens foto van maken.