Wijzerplaat kwartier verder

Ik wel, mijn vintage Tissot had hetzelfde. Maar die heeft in zijn leven wel eens wat stoot schade opgelopen. Wesselink en Vreeker in Alkmaar heeft het deskundig gerepareerd inclusief service en nieuw glas maar dat moest toch al gebeuren.

3 likes

De vraag is alleen waar de pootjes zijn gebleven. Hoop voor je dat ze niet het uurwerk ingeslingerd zijn…

1 like

Die zitten natuurlijk gewoon nog op zijn plek. Vast in het uurwerk. Die kunnen echt geen kant op.

1 like

Niks aan doen, is juist helemaal in (blijkbaar)…

2 likes

Is dit een duikplaat? Ik weet van duikringen dat die ook kunnen draaien namelijk

OT: denk ook dat de pootjes afgebroken zijn

2 likes

Zo, maar die heeft echt een klap gehad! Niet alleen de wijzerplaat, maar ook de kroon zit helemaal scheef. Zal wel niet zoveel meer opbrengen, zo. :wink:

1 like

Daar schrik je misschien nog van: maar een schamele € 36.700

1 like

Nieuwe Seiko wijzerplaatjes kosten de wereld niet. Gewoon even naar de goede horlogemaker.

Dit is goedkoper dan de pootjes er weer op te laten laseren of solderen en beter dan de plaat met dubbelzijdige plakkertjes of nog erger 2 componentenlijm of secondenlijm op het uurwerk zelf vast te lijmen zoals je ook nog wel eens ziet langskomen.

1 like

Hey uurwerk loopt nog prima, voorvader zekerheid wel de kroon eruit getrokken

Ik moest lachen.

Ik moest harder lachen.

De wijzerplaat is losgeraakt en gedraaid. Als het uurwerk nog loopt en de kroon het uurwerk doet stoppen wanneer je hem uittrekt is er met het uurwerk an sich niets gebeurd, anders zou de kroon of kroonstam afgebroken danwel los geraakt moeten zijn, en da’s hier niet aan de hand.

Evengoed het horloge onder geen beding laten lopen omdat de wijzers in deze situatie over de plaat heen zouden kunnen slepen.

Ik zou je twee dingen aan kunnen raden:

1. Ga naar een Seiko AD die je vertrouwt en laat die het horloge opsturen naar Seiko Nederland. Die verlenen ook service op JDM en US-only modellen, al moet soms een horloge naar Japan worden gestuurd (GS, bijvoorbeeld, voor kast-restauratie). Ik zou bijna aan willen raden om van tevoren even een mailtje naar Seiko Nederland te sturen met een beschrijving en de vraag of ze er iets mee kunnen.
    Met een e-mail van Seiko NL in de hand naar de AD, die hem dan als plichtpleging opstuurt is voor mij nog nooit een probleem geweest, en ik heb dit drie maal gedaan. Als het echt nodig is kun je ook naar de Seiko Boutique.

2. Zoek een goeie horlogemaker op die goed is in Seiko, en laat het daar bekijken. Zelfs als hier geen sporen van schade op het uurwerk te vinden zijn zou ik een uurwerk-beurtje mee willen nemen om zeker te zijn dat er geen afgebroken pootjes van de wijzerplaat rondzwalken in je uurwerk.

3 likes

Je hebt gelijk haha, zo had ik het niet bekeken.:sweat_smile:

1 like

Bedankt, goed te horen dat ze wel aan JDM modellen doen. Zal ze gaan benaderen. Pootjes aan de plaat lassen schijnt ook lastig te zijn, lees ik.
Thnx

1 like

Wesselink & Vreeker is Seiko dealer en een hele goede horlogemaker, ik zou even naar Alkmaar rijden.

2 likes

Aangetekend opsturen kan ook bij W&V als je niet in de buurt woont. Van te voren e-mailen is verstandig. Prijsopgave vooraf, als je het niks vind betaal je alleen porto kosten retour.

1 like