Wijzerplaat laten schoonmaken

Ik heb een Pontiac met een wijzerplaat waar ‘het weer’ nogal inzit (sorry, ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken). Zie: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,304740 Ik overweeg om die te laten schoonmaken, maar a) ik heb geen idee of dat mogelijk is, en b) het horloge heeft emotionele waarde, dus ik zou het alleen achterlaten bij iemand die de kenners aanbevelen. Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!

Dank voor je snelle reactie Johan. Met dat dilemma zit ik zelf ook. Als er echt vernieuwd moet worden, gaat dat me te ver. Vandaar ook dat ik in eerste instantie vroeg of schoonmaken mogelijk is. De verkoopwaarde en de kosten (binnen het redelijke) van de service maken me niet uit, want dit horloge doe ik nooit weg. Originaliteit vind ik wel belangrijk: ik draag het horloge dat mijn opa droeg, dus een nieuwe wijzerplaat wil ik niet.

Hoi,

Er aan laten prutsen komt niet goed. Je kunt de wijzerplaat opnieuw laten opmaken maar dan is de charme weg. Nu is het horloge authentiek, de sporen en littekens vertellen een verhaal. Dat ondersteunt de emotionele waarde.

Als je gaat restaureren is er een kans (net zoals het horloge van mijn opa) dat je de charme weg poetst…

Dus mijn advies (dat niet heilig is) luidt; lekker zo laten!

Gr. Roel

Krabong Schreef:

Als je gaat restaureren is er een kans (net zoals
het horloge van mijn opa) dat je de charme weg
poetst…

Roel, dank voor je advies. Die ervaring bespaar ik mezelf liever, want eigenlijk had ik dat gevoel zelf ook al een beetje.