Wijzerplaat Omega 600 origineel of niet

Kopen

Als je hier dergelijke vragen stelt gaan mensen je sowieso vertellen dat de wijzerplaat twijfelachtig is. Ik zie er persoonlijk niet veel bijzonders aan. En er is bij een dergelijk horloge weinig reden om te gaan Frankensteinen, want weinig waarde.

M.a.w. ik zou me er niet druk over maken en lekker van genieten. Prachtig horloge :ok_hand:

2 likes

Ik was degene die @Guido1967 een bericht had gestuurd over dit horloge. Zeer matige redial is het, gelukkig loopt het met een sisser af. Schandalig dat die dealer blijft volhouden dat de wijzerplaat origineel is. Helaas kom ik dit soort dingen vaker tegen, zelfs bij dealers die een goede naam hebben. Oftewel altijd oppassen en goed je huiswerk doen!

5 likes

Een redial is niet direct een Frankenstein. Het is heel gangbaar om bij oudere horloges een redial te doen. Veel mensen vinden dat ook helemaal prima.

Er is ook wel wat voor te zeggen dat je het horloge gewoon in mooie ā€˜originele’ staat terug brengt. Het is natuurlijk ook best grappig dat we het allemaal zijn gaan waarderen om met oude ā€˜versleten’ horloges te lopen.

Toch zit hem daar nou precies de nuance. Als je hem terug brengt naar originele uitstraling dan kan het wel wat hebben, want hoeveel oude horloges zien we nog zoals ze bedoeld zijn. En als die er wel zijn, dan durf je hem niet te dragen. Maar het verkeerde lettertype gebruiken, dat is dan een beetje jammer.

Dat gaat en de puristen en de liefhebbers toch net iets te verder lijkt me…

3 likes

Het eerste wat ik dacht is staat daar nou Searnaster😁

Redial. Ben benieuwd wanneer we hem kunnen verwachten op OF

Haha nu zie ik t ook :joy: haal dat op z’n minst eraf als de verf nog nat is

3 likes

Twee veel gedragen erfstukken zonder enige patina dus ze zijn er echt wel:

En bij de laatste kun je zien dat de 600 een redial is, wat @Quintage al liet zien met de verschillende fonts. De S, a, t en r zijn overduidelijk verschillend.

5 likes

Annuleren!

Omdat:

3 likes

Heb ik ook geen probleem mee als het netjes wordt gedaan. Maar om nu over de indices heen te printen …. Dat vind ik persoonlijk broddelwerk.

3 likes

Inderdaad.
Als het enigszins netjes was gedaan had ik er nog over na kunnen denken.

1 like

Als iemand nog iets leuks heeft liggen om mijn koopdrang te bevredigen… :wink:

1 like

Op mooie Omega vintage horloges moet je even geduldig wachten, rondkijken en dan toeslaan. Van koopdrang komt meestal niets goeds.

3 likes

Er is in ieder geval wel iets niet helemaal zoals het geboren is. Wijzers met lume horen niet bij een wijzerplaat zonder lume. Of de wijzerplaat opnieuw, en dan zonder lume, opgemaakt is weet ik zo niet, of dat er een keer andere wijzers geplaatst zijn.

Is er echt over de opgelegde indexen geprint, of is dat gezichtsbedrog op de foto? Ik hoop het laatste want anders klopt het echt niet inderdaad.

2 likes

Zeker, gelukkig wel! Heb zelf ook enkele exemplaren.
Vandaar het gebruik van ā€œvaakā€

Ik las in ā€œniet origineelā€ even ā€œnepā€, omdat dat vaker voorbij komt hier.

Redial/service dial is idd zeer gebruikelijk. Zelf goed opletten bij aanschaf.

Grote kans dat de handelaar dit zelf niet scherp had.

1 like

Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat de nieuwe wijzerplaat een echte Omega is?

Mijn Omega (getoond hierboven) heeft ook ooit een nieuw (plexi) glaasje gekregen maar wel een originele (wat gelukkig makkelijk te zien is).

2 likes

Dat kan op zich natuurlijk wel. De ā€˜coathanger S’ zoals op het horloge van de TS werd ook toegepast. In dit geval gaat het helaas alleen om een slechte redial inderdaad.

1 like

Volgens mij zag ik het blauwe gedeelte een omega constellation te koop uit 1967

1 like

@Guido1967 TK: Omega Seamaster 2767 - 2 van Matth84

1 like