Ik heb deze Omega seamaster 600 (136.011)
Besteld via C24.
Gisteren heb ik deze foto gedeeld op het forum waarop ik een bericht heb ontvangen dat de wijzerplaat niet origineel is.
Hierop heb ik een bericht gestuurd naar de handelaar en deze zegt nu dat de plaat 100% origineel is en dat hij dat kan bevestigen…
Ik kan er niet echt iets zinnigs over zeggen maar het lijkt wel gephotoshopt, als je kijkt hoe die markers zitten. Het einde lijkt te zweven op de wijzerplaat. De lume op die markers zit ook een beetje gek, plus de a in Seamaster is open aan de bovenkant.
Ben wel benieuwd hoe die handelaar kan bewijzen dat hij echt is, heb je dat gevraagd?
Volgens mij horen er kleine bolletjes aan het einde van de indices te zitten en zou het getal 600 groter moeten zijn. En de linkerpoot van de M lijkt niet te kloppen, maar dat zou nog camera-angel kunnen zijn…
Onder voorbehoud van een model-uitzondering die ik niet ken.
Ik kan er niet heel veel over zeggen maar als je kijkt naar de Seamaster met Grey linnen dial van de OmegaForum link die door @KaiseRRub gedeeld werd, zie je wel degelijk flinke verschillen in typografie en plaatsing van de letters…
Redflag wat mij betreft (in ieder geval van één van de twee):
Dat hangt helemaal van je doel af. Hij ziet er super mooi uit. Als je hem gewoon wil dragen, je hem voor een hele redelijke (zeg dik onder de marktwaarde) kan krijgen en je het niet als ‘investering’ ziet. Dan moet je het gewoon doen.
Als je authenticiteit belangrijk vind, dan moet je het niet doen. Dat gaan aan je knagen.
Helemaal mee eens. Dat is persoonlijk.
Er zijn mensen die gruwelen van een opnieuw opgemaakte plaat, anderen moeten helemaal niets hebben van patina. Maar als een vintage horloge niet grotendeels in een donkere la heeft gelegen dan is het vaak één van deze twee opties. Of de hoofdprijs betalen voor de donkere la variant.
In dit geval vind ik het jammer dat er wat creatieve vrijheden zijn toegepast bij de (veronderstelde) heropmaak.
Ik verkoop zelden of ooit een horloge maar dit gaat inderdaad toch knagen.
De handelaar zegt dat de tekst font wel eens werd veranderd maar daar zie ik geen voorbeelden van.
Hij gaat dit ook voorleggen op het Omega forum.
Mar ik denk dat ik het antwoord niet meer afwacht.
Zo voelt het soms niet, maar dit is part of the game. Je wordt steeds beter en er komt ALTIJD weer een volgende langs. Komen is makkelijker dan verkopen