Wijzerplaat opknappen 6139-7002

Net de Vintage seiko 6139-7002 van @Captaingingerbeardd over genomen.
Alleen de kwaliteit van de wijzerplaat viel tegen, deze is denk ik ooit vochtig geweest waardoor alles is gaan oxideren en aan is gaan slaan. Ook zijn de lumen volledig weg, dus het zal wel vocht schade zijn.

De wijzerplaat voor het opknappen:

Na enkele top geheimen handeling uit te hebben gehaald:


Ik ben weer tevreden.
Nu heb ik toevallig thuis ook nog lumen poeder liggen, dit ga ik zaterdag terug plaatsen.
Wat zal ik met de lumen doen in de wijzers? ik vind de bruine kleur eigenlijk wel iets hebben van deze lumen…

20 likes

Mooi gedaan! Ik zou de oude lume gewoon laten zitten. Veel mooier.

1 like

Fraai werk, mooi opgeknapt die wijzerplaat. Lume zeker zo origineel laten, geeft em karakter

1 like

Even een drupje sojasaus door de lume doen die je gaat aanbrengen op de indices @HanDavinci . Dan matchen ze met de wijzers.

1 like

Dat heeft Stefan zelf ook al eens gedaan.

Hij had alleen AH huismerk…

2 likes

Die is er nog weer redelijk netjes onder vandaan gekomen. :+1:
Zou zoals hierboven al gezegd proberen de kleur een beetje te matchen met de wijzers. Mocht dat niet lukken dan zou je kunnen overwegen ook de wijzers opnieuw te doen.

Ik zou wel eerst oefenen op een paar oude wijzers (tenzij je al genoeg ervaring hebt met lumen) want wijzers lumen is best lastig. :sweat_smile:

1 like

Klasse gedaan! Wat een plaatje :wink:

1 like

Netjes, deel die top secret behandeling ook even met ons :smile:

3 likes

Ik zie nu pas hoe mooi die wijzerplaat weer is. Erg netjes gedaan Stefan.

1 like

Wel diegene pakken met liquid calcium, daar krijg je een sterke wijzerplaat van :joy:

Ooit een keer een oude wijzerplaat van een Seiko Diver zuiver proberen te maken, water werkte niet… Alcohol ook niet. Dan maar iets sterkers proberen. Wasbenzine gebruikt, lukte ook niet. Toen ging ik savonds mijn tanden poeten en toen kwam ik op dat geniale idee. Tanden pasta is een heel fijn polijstmiddel zodat je de oxidatie er af krijgt, maar de bedrukkingen nagenoeg niet aangetast worden.

10 likes

Beter poetsen volgende keer dan! Ik zie dat er allemaal gaatjes in de wijzerplaat zitten.

2 likes

:laughing:

3 likes

Oke, mijn eerste poging tot het relumen van een wijzerplaat:

Het resultaat:


4 likes

Ik vind het netjes. Ga je de wijzers ook doen?

1 like

Je bent een “fijne” kerel !!!

1 like

Ik twijfel nog, Maar ik denk dat ik deze zo laat… Ik ben bang als ik doorsla in het opknappen dat de oude gebruikte look verloren gaat.

wat een goede ingeving en ik ga het ook proberen op een oude wijzerplaat .Bedankt voor het delen Groet

1 like

Foto maandag met nieuwe band :sunglasses:

3 likes