Wijzerplaat Rolex Datejust: Nep, echt of een slechte redial?

Lijkt mij in het geval van vintage Rolex een zeer belangrijke detail…

Ik stel voor dat HF een board samenstelt van mensen met expertise. Zegge 3-4 man.

Vervolgens kan een verkoper, tegen zachte prijs, haar horloge laten checken op echtheid middels fotos etc.

De HF expert board geeft dan een approval op basis van de fotos. Hier zijn geen rechten aan te ontrekken uiteraard. MAAR dit geeft wel net dat beetje extra credibility voor de verkoper, een betere naam voor verkopen op HF en meer vertrouwen voor kopers.

Mogelijk had deze koop voorkomen kunnen worden middels zo een check.

Ps

Geld hieruit kan besteed worden voor server onderhoud , meeting borrel geld , giveways etc.

6 likes

In alle gevallen altijd vermelden.

Rolex wordt veel mee gesodemieterd… maar omega… universal… heuer… en noem t allemaal maar op ook.

1 like

Je moet er voor betalen maar er zijn geen rechten aan te ontlenen?

Als je gewoon een horloge hier post wat je wil gaan kopen dan krijg je voor niets al een heleboel reacties waar je iets mee kan.

Het probleem is dat veel mensen denken een koopje te hebben gevonden of iets dergelijks en niet eerst navraag durven te doen omdat ze dan bang zijn dat een ander er mee vandoor gaat.
Of er gewoonweg niet moeite er voor nemen om het allemaal van te voren uit te zoeken.
Tja, dan moet je weleens op de blaren zitten.

2 likes

Als je het toevallig weet dan inderdaad melden ja maar hoe vaak ben je zelf hier op het forum een advertentie tegengekomen waarin een redail werd aangeboden? Ik heb het zelf nog nooit gezien eigenlijk.

Denk dat het zeldzaam is hier op het forum. Op chrono24 zie je echt heel veel redials.

1 like

Maar wie is nou de verkoper die moedwillig de gebreken op de foto’s heeft geblurred?
(Namen verwijderd door beheer)
En niemand van deze topverkopers met een behoorlijke trackrecord op HF, neemt zijn verantwoordelijkheid?? Schande, een botte schande.

Op deze foto is het trouwens ook te zien. Incl vieze afgekloven lugs trouwens.

14 likes

Welcome in the world of vintage!

Heerlijk ook als je dat gelijk doet met een horloge van meer dan 3k!

Was laatst ook zo mooi, iemand die vond dat je met een vintage Submariner prima kon gaan zwemmen in zee…

Welcome to the world of vintage!

3 likes

Blubmariner…

3 likes

Niet.
:grimacing::fire:

'so u wanna wear a Rolex’
:sunglasses::fire::v:

2 likes

En al die jaren bij Police Squad dan? :thinking::blush:

3 likes

Het is triest om te schrijven…want het zou niet zo mogen zijn…maar, men zou vandaag de dag toch wel moeten weten dat er veel onbetrouwbare mensen rondlopen.
Je kan gewoonweg niet zomaar iets kopen en uitgaan van de eerlijkheid en oprechtheid van de verkopende partij.
Dat geldt uiteraard in mindere mate voor een gerenommeerde aanbieder.

De verkoper moet de verkoop terugdraaien, dat is de enige en eerlijkste oplossing.
Dan gaat hij zelf maar weer aan de bak met waar hij m gekocht heeft, maar dat is niet jouw probleem.

Ik weet niet wie de verkoper is, maar je moet je ogen uit je kop schamen. Foutje kan, maar los het op.

12 likes

Hetisbestraardatwijmarinerachteralleshierzettenterwijlhetomeendatejustgaatmariner

2 likes

Het is genoeg jongens, het speelkwartiertje is weer voorbij.

5 likes

Speelkwartierisovermariner :joy:

7 likes

Tweehonderdeurokortingmariner?

Jurtzisverledentijdenopgedonderdmariner

5 likes

Ontopic graag!

Submarineredial.

Hier ga ik niet om liegen. @IWC-Racedriver heeft hem (naar mijn weten) laten fotograferen door een fotograaf. Deze foto’s heb ik toen gestuurd gekregen van de verkoper die hem aan mij verkocht heeft